Meer nieuws en magazine content via smartphone gelezen
Het belang van de smartphone bij mediaconsumptie blijft toenemen. 15% van de Nederlanders leest inmiddels magazine content op de smartphone. Bij nieuws is dat zelfs 42%: bijna de helft van smartphonebezitters gebruikt het device om het nieuws te volgen. Gemiddeld besteedt de Nederlander 51 minuten per week aan het checken van het nieuws op de telefoon.
Bij de magazines heeft de smartphone heeft de tablet ingehaald. 14% van de Nederlanders leest magazine-content via de tablet, 15% maakt gebruik van een magazine app. De totale tijd die men besteedt aan het lezen van digitale magazines is gestegen naar 94 minuten per week.
Dit blijkt uit de resultaten van de nieuwste versie van het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ van GfK.
Bijna 9 op de 10 dertienplussers heeft een smartphone. Een Nederlands huishouden heeft er gemiddeld 2,3, een toename van 10% ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aantal tablets stijgt nog steeds. 7 op 10 personen hebben er een in huis.
Bij de magazines heeft de smartphone heeft de tablet ingehaald. 14% van de Nederlanders leest magazine-content via de tablet, 15% maakt gebruik van een magazine app. De totale tijd die men besteedt aan het lezen van digitale magazines is gestegen naar 94 minuten per week.
Dit blijkt uit de resultaten van de nieuwste versie van het onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ van GfK.
Bijna 9 op de 10 dertienplussers heeft een smartphone. Een Nederlands huishouden heeft er gemiddeld 2,3, een toename van 10% ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aantal tablets stijgt nog steeds. 7 op 10 personen hebben er een in huis.