ProMille Media (TMG) en ToLocal gaan samenwerken

ProMille Media (TMG) en ToLocal gaan samenwerken
Per 1 januari heeft ProMille Media haar portfolio met regionale en lokale media fors uitgebreid dankzij een strategisch partnership met ToLocal op het gebied van print.

Dit partnership zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers, afkomstig uit het ToLocal-netwerk. Het totale huis-aan-huis kranten portfolio van ProMille Media bestaat nu uit 315 titels en combinaties en is met een oplage van circa 6 miljoen en aanwezigheid in alle provincies nu bijna landelijk dekkend.

Het strategisch partnership biedt beide partijen voordelen. ProMille Media kan haar klanten nu een portfolio met een nagenoeg landelijke dekking aanbieden met titels die consumenten bereiken in een omgeving waar zij zich thuis voelen. Artikelen en advertenties in de titels binnen het netwerk van ProMille Media worden gewaardeerd, omdat ze duidelijk zijn ingebed in de lokale gemeenschap. Voor Tolocal geldt dat de bij haar aangesloten partners nu actief worden vertegenwoordigd door een professionele verkooporganisatie in de nationale adverteerders markt.

Dankzij de samenwerking met ToLocal zijn écht lokale kwaliteitstitels via de one shop stop van ProMille Media nu landelijk en nog eenvoudiger inzetbaar voor nationale adverteerders. Daarnaast zijn crossmediale oplossingen voor landelijke adverteerders heel goed en makkelijk te realiseren via ProMille Media vanwege de gebundelde kracht van het partnership met ToLocal en de overige partners van ProMille Media.

Marcel Schotman, Sales Director van ProMille Media: ‘Ik ben heel enthousiast over deze samenwerking. ProMille Media is nu in staat om haar klanten in heel Nederland op een efficiënte manier een ijzersterke propositie van nationaal tot hyperlokaal gesegmenteerd aan te bieden. Adverteerders zijn nu in staat via ProMille Media consumenten in alle lagen van de bevolking optimaal te activeren tot de aankoop van hun producten.’