VPRO gaat crossmediaal
De VPRO kondigde aan in 2018 grondig te gaan investeren in het crossmediaal maken van de organisatie. Er komt een nieuwe Hoofdredactie Media met drie hoofdredacteuren die samen verantwoordelijk zijn voor het hele programmapakket. Lineair en online. Audio, video en crossmedia.
Dat zei VPRO-directeur Lennart van der Meulen in zijn nieuwjaarstoespraak. "We gaan multimediale producties maken met programmateams waarin veel expertise van de onlinewereld vertegenwoordigd is. En we gaan zelf op zoek naar ons publiek. We nemen zelf onze distributie, interactie en impact te hand omdat we niet afhankelijk willen zijn van de NPO als enig platform. We richten ons daarbij vooral op een jonger en internationaler publiek. We gaan door met onze succesvolle ondertitelde YouTubekanalen en we blijven online audio en video produceren voor alle platforms. Van NPO Start tot Spotify. We bouwen de Gids om tot een multimediale uitgeverij met een eigen online omgeving met nieuwe diensten voor een nieuw publiek. We blijven investeren in technische innovatie, nieuwe media en ons Medialab. We staan als Captain Kirk in de online mediawereld. Ready to explore the universe. We laten ons niet gevangenhouden op de aardkloot van de NPO."
Volgens de VPRO is de grootste uitdaging voor de omroep het bereiken van de Millennials. "Dat moet online gebeuren. Wij willen flinke budgetten van Zapp en NPO3 online first inzetten. We willen dat de NPO investeert in het crossmediaal versterken van radio en televisietitels en stopt met het zinloos online optuigen van netten en zenders."
Dat zei VPRO-directeur Lennart van der Meulen in zijn nieuwjaarstoespraak. "We gaan multimediale producties maken met programmateams waarin veel expertise van de onlinewereld vertegenwoordigd is. En we gaan zelf op zoek naar ons publiek. We nemen zelf onze distributie, interactie en impact te hand omdat we niet afhankelijk willen zijn van de NPO als enig platform. We richten ons daarbij vooral op een jonger en internationaler publiek. We gaan door met onze succesvolle ondertitelde YouTubekanalen en we blijven online audio en video produceren voor alle platforms. Van NPO Start tot Spotify. We bouwen de Gids om tot een multimediale uitgeverij met een eigen online omgeving met nieuwe diensten voor een nieuw publiek. We blijven investeren in technische innovatie, nieuwe media en ons Medialab. We staan als Captain Kirk in de online mediawereld. Ready to explore the universe. We laten ons niet gevangenhouden op de aardkloot van de NPO."
Volgens de VPRO is de grootste uitdaging voor de omroep het bereiken van de Millennials. "Dat moet online gebeuren. Wij willen flinke budgetten van Zapp en NPO3 online first inzetten. We willen dat de NPO investeert in het crossmediaal versterken van radio en televisietitels en stopt met het zinloos online optuigen van netten en zenders."