Metro heeft vernieuwde website
Na de nieuwe app en de vernieuwde krant, heeft Metro nu ook een gloednieuwe website. De nieuwe site metronieuws.nl is in lijn gebracht met de andere kanalen van Metro.
Dat betekent dat metronieuws.nl onder andere een frisse, overzichtelijke uitstraling heeft gekregen, een menubalk met channels (ook in te zetten voor thema’s en branded content) en de mogelijkheid om te reageren op artikelen via emoji’s. Net als de app is de site samen met Metro-lezers ontwikkeld; zij konden de afgelopen periode al feedback geven op de bèta-versie. De ontvangen feedback is ook verwerkt in de campagne-uiting. Metro rondt met de vernieuwde website de transitie naar een crossmediaal platform in 2017 af.
Derde positie merkbereik dagbladen in Nederland
Metro heeft een unieke positie in het openbaar vervoer en bereikt dagelijks ruim 1 miljoen krantenlezers. Daarnaast breidt het platform zich digitaal uit naar 4 miljoen unieke bezoekers per maand op metronieuws.nl, 550.000 volgers op de social media kanalen en inmiddels 900.000 pageviews per maand in de app. Op dit platform weet Metro een jonge doelgroep te bereiken én te activeren.
De crossmediale aanpak vertaalt zich in een derde positie qua merkbereik (5,2 mln) van dagbladmerken in Nederland. Dit blijkt uit het nieuwe onderzoek naar mediabereik van het NOM, waarbij het papieren en digitale bereik is gecombineerd. Door de intensieve en constante interactie met de doelgroep is Metro bovendien uitgegroeid tot een belangrijk social nieuwsmerk in de leeftijdscategorie 20-49 jaar. In korte tijd bereikte Metro in de Social Media Ranking van Storyclash de 6e plek (in november) van Nederlandse mediamerken.
Speciale Metro-editie: fans zijn de baas
Een voorbeeld van de interactie met de doelgroep is de speciale editie op 27 december. Normaal gesproken brengt Metro tussen kerst en de jaarwisseling geen krant uit, maar dat is dit jaar op de dag na kerst anders. Geheel in stijl van Metro zijn bij die editie de lezers de baas en mogen de allergrootste Metro-fans bepalen wat er in de krant moet, hoe de voorpagina eruit komt zien en wat ze nog meer wensen in Metro. Ook worden de fans in de schijnwerpers gezet door ze letterlijk in Metro te laten zien met hun verhaal.
Dat betekent dat metronieuws.nl onder andere een frisse, overzichtelijke uitstraling heeft gekregen, een menubalk met channels (ook in te zetten voor thema’s en branded content) en de mogelijkheid om te reageren op artikelen via emoji’s. Net als de app is de site samen met Metro-lezers ontwikkeld; zij konden de afgelopen periode al feedback geven op de bèta-versie. De ontvangen feedback is ook verwerkt in de campagne-uiting. Metro rondt met de vernieuwde website de transitie naar een crossmediaal platform in 2017 af.
Derde positie merkbereik dagbladen in Nederland
Metro heeft een unieke positie in het openbaar vervoer en bereikt dagelijks ruim 1 miljoen krantenlezers. Daarnaast breidt het platform zich digitaal uit naar 4 miljoen unieke bezoekers per maand op metronieuws.nl, 550.000 volgers op de social media kanalen en inmiddels 900.000 pageviews per maand in de app. Op dit platform weet Metro een jonge doelgroep te bereiken én te activeren.
De crossmediale aanpak vertaalt zich in een derde positie qua merkbereik (5,2 mln) van dagbladmerken in Nederland. Dit blijkt uit het nieuwe onderzoek naar mediabereik van het NOM, waarbij het papieren en digitale bereik is gecombineerd. Door de intensieve en constante interactie met de doelgroep is Metro bovendien uitgegroeid tot een belangrijk social nieuwsmerk in de leeftijdscategorie 20-49 jaar. In korte tijd bereikte Metro in de Social Media Ranking van Storyclash de 6e plek (in november) van Nederlandse mediamerken.
Speciale Metro-editie: fans zijn de baas
Een voorbeeld van de interactie met de doelgroep is de speciale editie op 27 december. Normaal gesproken brengt Metro tussen kerst en de jaarwisseling geen krant uit, maar dat is dit jaar op de dag na kerst anders. Geheel in stijl van Metro zijn bij die editie de lezers de baas en mogen de allergrootste Metro-fans bepalen wat er in de krant moet, hoe de voorpagina eruit komt zien en wat ze nog meer wensen in Metro. Ook worden de fans in de schijnwerpers gezet door ze letterlijk in Metro te laten zien met hun verhaal.