Bereiksversterker: online tool om bereik nieuwsmedia te zien
De vernieuwde online tool Bereiksversterker laat het bereik in de belangrijkste doelgroepen zien. Met data uit NOM Mediamerken kan per nieuwsmerk en doelgroep het print- en online bereik worden berekend.
Nieuwsmedia hebben met hun crossmediale portfolio een groot en divers lezerspubliek opgebouwd. Samen bedienen de nieuwsmerken ruim 86% van de Nederlandse bevolking. Voor mediaprofessionals is het van belang te weten welke doelgroepen nieuwsmedia bereiken. De vernieuwde online tool Bereiksversterker laat het bereik in die groepen zien.
Ontdubbeld bereik print en online
Door datafusie van print- en online media kunnen nieuwsmerken uit één bron hun crossmediale bereik rapporteren. Dat bereik is voor de mediakanalen ontdubbeld. De Bereiksversterker toont zowel het bereik van printmedia als van de online platforms. De resultaten kunnen gescheiden worden getoond, maar ook als ontdubbeld totaal.
Eenvoudige bediening
De Bereiksversterker is ontworpen om snel een gespecificeerde lijst met bereikscijfer te produceren. Voor de online tool is geen betaling of login nodig. Om adverteerders te bedienen is er een selectie gemaakt van 22 veelgebruikte doelgroepen. Van die doelgroepen kunnen de volgende kengetallen worden getoond:
Print: bereik per gemiddeld nummer voor dagbladen en (nieuws-)magazines
Online: maandbereik nieuwssites en -apps
Merkbereik: aantal personen (netto) dat een nieuwsmerk in een maand heeft bekeken, ongeacht het platform
De Bereiksversterker zal vanaf 2018 ieder kwartaal geüpdatet worden. Bereiksversterker is ontworpen om snel een toplijst te kunnen tonen. Voor mediaplannen op maat blijft mediaplanningssoftware onmisbaar. Neem voor maatwerk contact op met de betreffende uitgever of stuur een mail naar onderzoek@NDPNieuwsmedia.nl.
Aan de in de Bereiksversterker getoonde cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.
(Bron: NDP Nieuwsmedia)
Nieuwsmedia hebben met hun crossmediale portfolio een groot en divers lezerspubliek opgebouwd. Samen bedienen de nieuwsmerken ruim 86% van de Nederlandse bevolking. Voor mediaprofessionals is het van belang te weten welke doelgroepen nieuwsmedia bereiken. De vernieuwde online tool Bereiksversterker laat het bereik in die groepen zien.
Ontdubbeld bereik print en online
Door datafusie van print- en online media kunnen nieuwsmerken uit één bron hun crossmediale bereik rapporteren. Dat bereik is voor de mediakanalen ontdubbeld. De Bereiksversterker toont zowel het bereik van printmedia als van de online platforms. De resultaten kunnen gescheiden worden getoond, maar ook als ontdubbeld totaal.
Eenvoudige bediening
De Bereiksversterker is ontworpen om snel een gespecificeerde lijst met bereikscijfer te produceren. Voor de online tool is geen betaling of login nodig. Om adverteerders te bedienen is er een selectie gemaakt van 22 veelgebruikte doelgroepen. Van die doelgroepen kunnen de volgende kengetallen worden getoond:
Print: bereik per gemiddeld nummer voor dagbladen en (nieuws-)magazines
Online: maandbereik nieuwssites en -apps
Merkbereik: aantal personen (netto) dat een nieuwsmerk in een maand heeft bekeken, ongeacht het platform
De Bereiksversterker zal vanaf 2018 ieder kwartaal geüpdatet worden. Bereiksversterker is ontworpen om snel een toplijst te kunnen tonen. Voor mediaplannen op maat blijft mediaplanningssoftware onmisbaar. Neem voor maatwerk contact op met de betreffende uitgever of stuur een mail naar onderzoek@NDPNieuwsmedia.nl.
Aan de in de Bereiksversterker getoonde cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.
(Bron: NDP Nieuwsmedia)