MMA komt met uitbreiding Social Media Monitor
In het derde kwartaal 2017 is de MMA Social Media Monitor uitgebreid met engagement scores en zijn er 13 magazinemerken aan de monitor toegevoegd. De Social Media Monitor is voor de vijfde keer door Magazine Media Associatie (MMA) gepubliceerd en meet de ontwikkeling van 119 magazinemerken op social media.
Het aantal likes/volgers van magazinemerken bedraagt in het derde kwartaal 2017 10,9 miljoen. Instagram en Youtube zijn de kanalen waar het aantal volgers het snelst groeit. Google+ laat nauwelijks een verandering zien.
Aandelen per kanaal
Magazinemerken hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (55%), gevolgd door Instagram (19%) en Twitter (18%). Magazinemerken hebben in het derde kwartaal 2017 inmiddels meer volgers op Instagram dan op Twitter.
Populaire merken
De top 3 meest populaire magazinemerken op social media is in het derde kwartaal van 2017 niet gewijzigd. Voetbal International voert nog altijd de lijst aan, gevolgd door LINDA. en vtwonen. Sterkste stijgers in het derde kwartaal zijn AD Magazine (+52%), Story (+40%), &C (+27%), Viva (+23%) en op een gedeelde vijfde plaats van snelste groeiers staan Plus Magazine en Veronica Magazine. Beide merken zagen het aantal volgers met 14% toenemen.
Engagement
Nieuw in de MMA Social Media Monitor zijn de engagement scores voor Facebook en Instagram. Deze zijn berekend aan de hand van een IPM score (Interaction per 1000 fans/Interaction per thousand followers). Social media is voor magazinemerken een belangrijk middel om interactie met de doelgroep te hebben en zo hun content breed te verspreiden. Bij Facebook is een IPM van 4 gemiddeld, de ideale IPM voor Instagram is 20+.
Special interest merken behalen de hoogste engagement. Fiets-, sport en motormerken scoren hoog. Daarnaast hebben een aantal opinie- en jongerenmagazines ook een grote interactie met hun doelgroep. Belangrijk om te melden is dat IPM-scores een momentopname zijn en per maand sterk kunnen wisselen.
Het aantal likes/volgers van magazinemerken bedraagt in het derde kwartaal 2017 10,9 miljoen. Instagram en Youtube zijn de kanalen waar het aantal volgers het snelst groeit. Google+ laat nauwelijks een verandering zien.
Aandelen per kanaal
Magazinemerken hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (55%), gevolgd door Instagram (19%) en Twitter (18%). Magazinemerken hebben in het derde kwartaal 2017 inmiddels meer volgers op Instagram dan op Twitter.
Populaire merken
De top 3 meest populaire magazinemerken op social media is in het derde kwartaal van 2017 niet gewijzigd. Voetbal International voert nog altijd de lijst aan, gevolgd door LINDA. en vtwonen. Sterkste stijgers in het derde kwartaal zijn AD Magazine (+52%), Story (+40%), &C (+27%), Viva (+23%) en op een gedeelde vijfde plaats van snelste groeiers staan Plus Magazine en Veronica Magazine. Beide merken zagen het aantal volgers met 14% toenemen.
Engagement
Nieuw in de MMA Social Media Monitor zijn de engagement scores voor Facebook en Instagram. Deze zijn berekend aan de hand van een IPM score (Interaction per 1000 fans/Interaction per thousand followers). Social media is voor magazinemerken een belangrijk middel om interactie met de doelgroep te hebben en zo hun content breed te verspreiden. Bij Facebook is een IPM van 4 gemiddeld, de ideale IPM voor Instagram is 20+.
Special interest merken behalen de hoogste engagement. Fiets-, sport en motormerken scoren hoog. Daarnaast hebben een aantal opinie- en jongerenmagazines ook een grote interactie met hun doelgroep. Belangrijk om te melden is dat IPM-scores een momentopname zijn en per maand sterk kunnen wisselen.