Wayne Parker Kent start Belgische vestiging
Wayne Parker Kent breidt binnenkort zijn activiteiten uit naar België. Deze expansie komt er na het opzetten van een strategisch partnership met Mediahuis dat eerder dit jaar zorgde voor een kapitaalinjectie. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme in de Belgische markt gelanceerd. Wayne Parker Kent maakte het nieuws van de uitbreiding deze week zelf bekend in de nieuwste aflevering van hun podcast The Brief.
Waar Belgische mediabedrijven vaak de stap richting Nederlandse markt zetten, is dat in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Het Amsterdamse bedrijf stak haar ambitieuze groeiplannen dan ook nooit onder stoelen of banken.
Afgelopen zomer gingen Wayne Parker Kent en de Belgische-Nederlandse mediagroep Mediahuis een strategisch partnership aan. Mediahuis zorgde hierbij voor een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Wayne Parker Kent, zowel in Nederland als in België, zou gaan ondersteunen.
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe.”
In eerste instantie zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestyle content en de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Culy, Manners en Famme introduceren in de Belgische markt. Deze titels krijgen lokale redacties en een lokale salesafdeling. Daarnaast zullen deze Belgische titels een beroep kunnen doen op de productiekracht van de creatieve afdelingen in de Nederlandse tak. Zo zal het content marketing bureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële voorstellen voor Belgische klanten.
De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent zal zich in Antwerpen bevinden. Frank Goren, die de afgelopen jaren Wayne Parker Kent’s content marketing bureau The Agency leidde, wordt CEO van de kersverse Belgische tak. “De stap naar de Belgische markt is een logische eerste internationale uitbreiding voor ons, maar vooral ook interessant voor veel van onze klanten, die in beide markten actief zijn. De specifieke kennis van Wayne Parker Kent, in combinatie met de slagkracht van Mediahuis en bij uitbreiding Mediahuis Connect, maakt dat we per direct grote stappen kunnen zetten”, aldus Frank Goren, CEO Wayne Parker Kent België.
Waar Belgische mediabedrijven vaak de stap richting Nederlandse markt zetten, is dat in het geval van Wayne Parker Kent precies andersom. Het Amsterdamse bedrijf stak haar ambitieuze groeiplannen dan ook nooit onder stoelen of banken.
Afgelopen zomer gingen Wayne Parker Kent en de Belgische-Nederlandse mediagroep Mediahuis een strategisch partnership aan. Mediahuis zorgde hierbij voor een kapitaalsverhoging die de ambitieuze groeiplannen van Wayne Parker Kent, zowel in Nederland als in België, zou gaan ondersteunen.
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu reeds in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe.”
In eerste instantie zal Wayne Parker Kent zich richten op lifestyle content en de in Nederland reeds succesvolle online magazines NSMBL, Culy, Manners en Famme introduceren in de Belgische markt. Deze titels krijgen lokale redacties en een lokale salesafdeling. Daarnaast zullen deze Belgische titels een beroep kunnen doen op de productiekracht van de creatieve afdelingen in de Nederlandse tak. Zo zal het content marketing bureau The Agency vanuit Amsterdam actief betrokken zijn bij het ontwikkelen van commerciële voorstellen voor Belgische klanten.
De Belgische vestiging van Wayne Parker Kent zal zich in Antwerpen bevinden. Frank Goren, die de afgelopen jaren Wayne Parker Kent’s content marketing bureau The Agency leidde, wordt CEO van de kersverse Belgische tak. “De stap naar de Belgische markt is een logische eerste internationale uitbreiding voor ons, maar vooral ook interessant voor veel van onze klanten, die in beide markten actief zijn. De specifieke kennis van Wayne Parker Kent, in combinatie met de slagkracht van Mediahuis en bij uitbreiding Mediahuis Connect, maakt dat we per direct grote stappen kunnen zetten”, aldus Frank Goren, CEO Wayne Parker Kent België.