Keukengigant investeert in streaming leesdienst
Magboox, een abonnementsdienst om onbeperkt tijdschriften en boeken te lezen, krijgt een substantiële investering door keukengigant Mandemakers.
De dienst kan nu dankzij deze investering van versneld gaan groeien en zich gaan richten op uitbreiding buiten de Benelux. MagBoox is een abonnementsdienst waarmee gebruikers onbeperkt tijdschriften en boeken kunnen lezen voor een vast bedrag van 9,99 per maand. Via de app voor iOS en Android kan de dienst op alle mobiele apparaten worden gebruikt.
Het Eindhovense MagBoox werd vijf jaar geleden werd opgericht door de broers Ramazan en Gokhan Colkusu. De dienst gaat de investering gebruiken om het platform verder te verbeteren en om de collectie uit te breiden. Op dit moment heeft de dienst ongeveer tienduizend boeken en een tiental tijdschriften, voor het einde van het jaar moeten daar ook luisterboeken bij komen. Ook wil MagBoox de komende tijd strategische samenwerkingsverbanden aangaan met nieuwe partners.
MagBoox gaat de concurrentie aan met de andere abonnementsdiensten op de Nederlandse markt zoals Kobo Plus, Bookchoice en Bliyoo.
DMG zag de samenwerking met de Eindhovense start-up meteen zitten. "Wij zien grote kansen in de boeiende en snelgroeiende markt voor streamingdiensten. Verder spreken de ambitie en ideeën van deze jonge onderneming ons erg aan. We hadden snel een klik met de oprichters en we denken dat we meer kunnen toevoegen dan alleen de financiële impuls. Deze participatie is een echte win-win voor alle betrokkenen", aldus DMG.
De dienst kan nu dankzij deze investering van versneld gaan groeien en zich gaan richten op uitbreiding buiten de Benelux. MagBoox is een abonnementsdienst waarmee gebruikers onbeperkt tijdschriften en boeken kunnen lezen voor een vast bedrag van 9,99 per maand. Via de app voor iOS en Android kan de dienst op alle mobiele apparaten worden gebruikt.
Het Eindhovense MagBoox werd vijf jaar geleden werd opgericht door de broers Ramazan en Gokhan Colkusu. De dienst gaat de investering gebruiken om het platform verder te verbeteren en om de collectie uit te breiden. Op dit moment heeft de dienst ongeveer tienduizend boeken en een tiental tijdschriften, voor het einde van het jaar moeten daar ook luisterboeken bij komen. Ook wil MagBoox de komende tijd strategische samenwerkingsverbanden aangaan met nieuwe partners.
MagBoox gaat de concurrentie aan met de andere abonnementsdiensten op de Nederlandse markt zoals Kobo Plus, Bookchoice en Bliyoo.
DMG zag de samenwerking met de Eindhovense start-up meteen zitten. "Wij zien grote kansen in de boeiende en snelgroeiende markt voor streamingdiensten. Verder spreken de ambitie en ideeën van deze jonge onderneming ons erg aan. We hadden snel een klik met de oprichters en we denken dat we meer kunnen toevoegen dan alleen de financiële impuls. Deze participatie is een echte win-win voor alle betrokkenen", aldus DMG.