De kunst afkijken in de Verenigde Staten
Een groep van veertien Nederlandse uitgeverijen bezoekt een week lang techbedrijven in Seattle, San Francisco en Silicon Valley. Doel van deze reis, die georganiseerd is door het NUV, is om inspiratie op te doen en te leren hoe deze bedrijven groeien door strategische inzet van data. Op de site van NUV is een verslag te vinden van de bezoeken.
De uitgevers hebben een aantal bekende wereldspelers bezocht, zoals Facebook, Google, Amazon, LinkedIn, Youtube, T-Mobile en Microsoft. Maar er is ook aandacht voor kleinere of minder bekende bedrijven als Quintype (uitgeefplatform), Pioneer Square Labs (incubator), TraceMe (biedt celebrities een platform om hun populariteit te verzilveren), Ad Lightning (controleert en monitort programmatic ads) en Wunderman (kunstmatige intelligentie en machine learning bij het beheren va klantcontacten).
De organisator van de reis en auteur van de verslagen, Jasper Baggerman, vertelt in dit interview met inct (alleen voor leden) over de opzet en achtergrond van de reis.
Foto: CC BY-SA 2.0 Flickr user nouhailler
De uitgevers hebben een aantal bekende wereldspelers bezocht, zoals Facebook, Google, Amazon, LinkedIn, Youtube, T-Mobile en Microsoft. Maar er is ook aandacht voor kleinere of minder bekende bedrijven als Quintype (uitgeefplatform), Pioneer Square Labs (incubator), TraceMe (biedt celebrities een platform om hun populariteit te verzilveren), Ad Lightning (controleert en monitort programmatic ads) en Wunderman (kunstmatige intelligentie en machine learning bij het beheren va klantcontacten).
De organisator van de reis en auteur van de verslagen, Jasper Baggerman, vertelt in dit interview met inct (alleen voor leden) over de opzet en achtergrond van de reis.
Foto: CC BY-SA 2.0 Flickr user nouhailler