TMG krijgt directeur Consumenten
Xavier van Leeuwe start per 1 oktober als directeur met als aandachtsgebied consumenten bij Telegraaf Media Groep (TMG). Van Leeuwe wordt bij TMG onder meer verantwoordelijk voor de marketing van de merken, werving en behoud van abonnees, data-analyse en klantbeleving. Hij rapporteert aan CEO Marc Vangeel.
Van Leeuwe heeft meer dan tien jaar ervaring in senior marketing managementfuncties in de media. Hij werkt sinds 2010 als Director Marketing en Data bij NRC Media, waar hij met zijn team belangrijke bijdragen leverde aan het verstevigen van de binding van de merken met hun lezers en de groei van het aantal print- en digitale abonnementen. Eerder was Van Leeuwe onder meer Manager New Business bij de Volkskrant, projectmanager bij TMG en journalist voor De Financiële Telegraaf, ook bij TMG.
Marc Vangeel, CEO van TMG: "TMG wil de behoeften van haar lezers nog meer centraal stellen, of die nu digitaal of op papier zijn. Xavier heeft bewezen dat de lezersbinding sterk verbeterd kan worden door goed naar klanten te luisteren. De betaalde relatie met lezers is voor TMG de solide basis om de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek zeker te stellen. Ik ben heel blij dat we Xavier bij TMG mogen verwelkomen. Hij gaat ons helpen om grote stappen te zetten in de aansluiting van het aanbod van onze merken op de wensen van de consument."
Van Leeuwe heeft meer dan tien jaar ervaring in senior marketing managementfuncties in de media. Hij werkt sinds 2010 als Director Marketing en Data bij NRC Media, waar hij met zijn team belangrijke bijdragen leverde aan het verstevigen van de binding van de merken met hun lezers en de groei van het aantal print- en digitale abonnementen. Eerder was Van Leeuwe onder meer Manager New Business bij de Volkskrant, projectmanager bij TMG en journalist voor De Financiële Telegraaf, ook bij TMG.
Marc Vangeel, CEO van TMG: "TMG wil de behoeften van haar lezers nog meer centraal stellen, of die nu digitaal of op papier zijn. Xavier heeft bewezen dat de lezersbinding sterk verbeterd kan worden door goed naar klanten te luisteren. De betaalde relatie met lezers is voor TMG de solide basis om de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek zeker te stellen. Ik ben heel blij dat we Xavier bij TMG mogen verwelkomen. Hij gaat ons helpen om grote stappen te zetten in de aansluiting van het aanbod van onze merken op de wensen van de consument."