AVROTROS in zee met Finse startup
Een van de startups uit het MediaMatters-programma, EzyInsights uit Finland, heeft een contract gesloten met een van de deelnemende mediabedrijven, AVROTROS. Het is de eerste deal die is gesloten nadat er in mei tijdens de MatchMaking Days van MediaMatters 27 matches waren gemaakt tussen startups en mediabedrijven.
EzyInsights levert een dashboard dat redacties kunnen gebruiken om trending nieuwsitems mee op te sporen. Journalisten kunnen er ook op zien hoe de interactie is op social media met hun eigen verhalen.
Steve El-Sharawy, hoofd innovatie van EzyInsights is erg blij met de deal met AVROTROS. “Het is fantastisch. Het interessante is dat de AVROTROS ook onze eerste klant is die die alle twee producten van ons afneemt. Het ene is het dashboard dat real-time data gebruikt, het andere net nieuwe product kijkt ook naar historische gegevens.”
“Ik ben ontzettend benieuwd wat het programma ons gaat opleveren”, zei Timmer. “Met onder andere #BOOS, Drugslab en straks de publicatie van BIKL, een nieuwe rapportage van het bereik en de impact van onze programma’s, geven we blijk van onze drang steeds weer te willen innoveren. Straks komen we met startups in contact die als buitenstaanders met een frisse blik naar onze innovatievraagstukken kijken en met spannende nieuwe oplossingen kunnen komen. Innovatie gedijt bij vrijheid; binnen je eigen organisatie, daarbuiten en in samenwerking met derden”.
EzyInsights levert een dashboard dat redacties kunnen gebruiken om trending nieuwsitems mee op te sporen. Journalisten kunnen er ook op zien hoe de interactie is op social media met hun eigen verhalen.
Steve El-Sharawy, hoofd innovatie van EzyInsights is erg blij met de deal met AVROTROS. “Het is fantastisch. Het interessante is dat de AVROTROS ook onze eerste klant is die die alle twee producten van ons afneemt. Het ene is het dashboard dat real-time data gebruikt, het andere net nieuwe product kijkt ook naar historische gegevens.”
BNNVARA ook deelnemer MediaMatters
De omroep BNNVARA gaat ook meedoen aan de MatchMaking Days in oktober. Dat werd bekendgemaakt tijdens de eerste uitzending van MediaMatters op New Business Radio waarin de algemeen directeur van BNNVARA, Gerard Timmer, te gast was.“Ik ben ontzettend benieuwd wat het programma ons gaat opleveren”, zei Timmer. “Met onder andere #BOOS, Drugslab en straks de publicatie van BIKL, een nieuwe rapportage van het bereik en de impact van onze programma’s, geven we blijk van onze drang steeds weer te willen innoveren. Straks komen we met startups in contact die als buitenstaanders met een frisse blik naar onze innovatievraagstukken kijken en met spannende nieuwe oplossingen kunnen komen. Innovatie gedijt bij vrijheid; binnen je eigen organisatie, daarbuiten en in samenwerking met derden”.