NPO publiceert plannen komend tv-seizoen

NPO publiceert plannen komend tv-seizoen
De NPO gaat fors meer investeren in on demand en online. In juni is NPO Start gelanceerd met wekelijks miljoenen bezoekers.

Shula Rijxman: "We zetten de komende jaren flink in op on demand en online. Het budget hiervoor wordt drie keer zoveel. We willen daar zijn waar onze kijkers en luisteraars zitten."

Steeds vaker ontwikkelt NPO specifiek aanbod voor NPO Start, zoals korte documentaires of experimentele series. Ook zal er extra geïnvesteerd gaan worden in origineel Nederlands topdrama van internationale allure. Voor de andere online-platforms wordt eveneens meer content ontwikkeld die alleen online kan worden bekeken. Komend seizoen zijn talloze nieuwe online-initiatieven te zien, zoals het nieuwe middagmagazine voor jongeren Club HUB op NPO3.nl, NPO 101TV en YouTube.

Rijxman: "We willen nog veel meer bieden op NPO Start. Binge watching, previews. Dat is wat het publiek verwacht. We willen dat snel bieden. Sneller dan de tergend lange procedures die we nu moeten doorlopen om daar politieke toestemming voor te krijgen."