Mercurs lanceert Magazinemerk van het Jaar
Het duurt nog even, 14 december 2017, maar er is al wat nieuws rondom de Mercurs, de prijzen voor magazines. Een nieuw categorie is toegevoegd en één categorie terug van weggeweest
Nieuw is de Mercur voor het Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar. Voor de organisatie een logische stap, want magazines zijn niet meer te beoordelen zonder een 360-graden visie, waarmee men bedoelt dat een magazine niet alleen meer de papieren drager is, maar veel meer. Om die ontwikkeling goed te vangen in de awards wordt met ingang van de komende editie het magazine dus als merk gezien.
En terug van weggeweest: Mercur Cover van het Jaar. Het magazine met de meest originele, creatieve en onderscheidende cover wint op 14 december deze Mercur.
Vanaf 16 augustus kan men zich inschrijven voor de volgende categorieën:
Nieuw is de Mercur voor het Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar. Voor de organisatie een logische stap, want magazines zijn niet meer te beoordelen zonder een 360-graden visie, waarmee men bedoelt dat een magazine niet alleen meer de papieren drager is, maar veel meer. Om die ontwikkeling goed te vangen in de awards wordt met ingang van de komende editie het magazine dus als merk gezien.
En terug van weggeweest: Mercur Cover van het Jaar. Het magazine met de meest originele, creatieve en onderscheidende cover wint op 14 december deze Mercur.
Vanaf 16 augustus kan men zich inschrijven voor de volgende categorieën:
- Magazinemerk van het Jaar
- Lancering van het Jaar
- Artdirection van het Jaar
- Hoofdredacteur van het Jaar
- Reportage van het Jaar
- Cover van het Jaar
- Marketingactie van het Jaar
- Merkinnovatie van het Jaar
- BeLOFte van het Jaar