Sanoma versterkt advertentienetwerk
Sanoma breidt haar advertentie netwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media B.V. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van hun advertentieruimte.
Daarnaast gaat IEX een content samenwerking aan met NU.nl. Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.
Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: "Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken."
Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games, legt uit waarom: "Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders."
"Sanoma is al jaren actief met sales partnerships en heeft sterke kennis en ruime ervaring met inventory monetization. De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers. Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites", aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising Sanoma.
Daarnaast gaat IEX een content samenwerking aan met NU.nl. Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.
Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: "Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken."
Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games, legt uit waarom: "Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders."
"Sanoma is al jaren actief met sales partnerships en heeft sterke kennis en ruime ervaring met inventory monetization. De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers. Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites", aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising Sanoma.