NU.nl lanceert NUwonen
Nederlands grootste digitale nieuwsmerk NU.nl start met het platform NUwonen.nl.
NUwonen.nl is een online woongids van Nederland waar je gratis op de hoogte wordt gebracht van alles wat je moet en wilt weten rondom wonen en verhuizen. Dit varieert van het laatste woonnieuws en handige tips, tot praktische informatie die complexe thema’s rondom wonen uitlegt. Onl
Met het NUwonen-platform wil NU.nl inspelen op de vraag naar gratis informatie over wonen. Online is er veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden.
"Op dit nieuwe platform gaan we iedereen die bezig is met een verandering van zijn of haar woonsituatie informeren, adviseren en inspireren. Van woningmarkt tot woontrends", zegt Lindsay Mossink, chef redactie NU.nl. "Denk aan nieuws en achtergronden over de woningmarkt, verhuis- en verbouwtips, inrichting, woonlasten- en voorzieningen. Het doel van NUwonen is zo compleet mogelijk te zijn op dit gebied, zodat onze bezoekers als het om wonen gaat nog maar één plek nodig hebben. Of je nu zoekende bent naar je eerste koopwoning, gaat verbouwen omdat er een kindje op komst is of benieuwd bent naar het effect van een bepaalde kleur in je woonkamer. We informeren je op het gebied van geldzaken, helpen je op weg in het huishouden en inspireren je met de laatste trends."
Samenwerking met ING en Samsung
Naast een contentpartnership met merken uit het eigen portfolio als VTwonen en Eigen Huis & Interieur, zullen o.a. ING en Samsung vanaf de lancering als partner aansluiten. Thema’s als financiën, domotica, connectivity en entertainment spelen een belangrijke rol in het leven van de consument tijdens een verandering in zijn of haar woonsituatie. Deze partners hebben bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien.
"Ik ben ontzettend trots op de wijze waarop de samenwerking met deze mooie merken tot stand is gekomen. Tijdens een co-creatiesessie hebben we met een aantal van onze belangrijke partners gekeken naar dit nieuwe domein en de manier waarop we onze krachten kunnen bundelen. Dit heeft geresulteerd in een strategische samenwerking waarop redactie en commercie op een transparante maar hele sterke manier samenkomen op één platform om de woonconsument echt verder te helpen. Zowel de redactie als onze partners doen het immers voor dezelfde eindklant", zegt Jort Koopman, Commercieel Manager NU.nl.
NUwonen.nl is een online woongids van Nederland waar je gratis op de hoogte wordt gebracht van alles wat je moet en wilt weten rondom wonen en verhuizen. Dit varieert van het laatste woonnieuws en handige tips, tot praktische informatie die complexe thema’s rondom wonen uitlegt. Onl
Met het NUwonen-platform wil NU.nl inspelen op de vraag naar gratis informatie over wonen. Online is er veel informatie te vinden, maar deze is vaak versnipperd of wordt enkel betaald aangeboden.
"Op dit nieuwe platform gaan we iedereen die bezig is met een verandering van zijn of haar woonsituatie informeren, adviseren en inspireren. Van woningmarkt tot woontrends", zegt Lindsay Mossink, chef redactie NU.nl. "Denk aan nieuws en achtergronden over de woningmarkt, verhuis- en verbouwtips, inrichting, woonlasten- en voorzieningen. Het doel van NUwonen is zo compleet mogelijk te zijn op dit gebied, zodat onze bezoekers als het om wonen gaat nog maar één plek nodig hebben. Of je nu zoekende bent naar je eerste koopwoning, gaat verbouwen omdat er een kindje op komst is of benieuwd bent naar het effect van een bepaalde kleur in je woonkamer. We informeren je op het gebied van geldzaken, helpen je op weg in het huishouden en inspireren je met de laatste trends."
Samenwerking met ING en Samsung
Naast een contentpartnership met merken uit het eigen portfolio als VTwonen en Eigen Huis & Interieur, zullen o.a. ING en Samsung vanaf de lancering als partner aansluiten. Thema’s als financiën, domotica, connectivity en entertainment spelen een belangrijke rol in het leven van de consument tijdens een verandering in zijn of haar woonsituatie. Deze partners hebben bij uitstek de kennis en expertise in huis om de consument van het juiste advies te voorzien.
"Ik ben ontzettend trots op de wijze waarop de samenwerking met deze mooie merken tot stand is gekomen. Tijdens een co-creatiesessie hebben we met een aantal van onze belangrijke partners gekeken naar dit nieuwe domein en de manier waarop we onze krachten kunnen bundelen. Dit heeft geresulteerd in een strategische samenwerking waarop redactie en commercie op een transparante maar hele sterke manier samenkomen op één platform om de woonconsument echt verder te helpen. Zowel de redactie als onze partners doen het immers voor dezelfde eindklant", zegt Jort Koopman, Commercieel Manager NU.nl.