Hoofdredacteur Quest stapt over naar RTL
De scope van RTL Boulevard en RTL Late Night gaat substantieel verbreden. Om dat te ontwikkelen en aan te sturen is Thomas Hendriks benoemd tot gedelegeerd producent van beide programma’s. Hendriks gaat per 1 september aan de slag.
Hendriks startte zijn journalistieke carrière in 1983 als algemeen verslaggever bij de Haagsche Courant. Sindsdien werkte hij voor verschillende uitgevers van tijdschriften als hoofdredacteur. Een van die titels was het door hem bedachte jongensblad Webber. Voor televisie werkte Hendriks als creative director bij Joop van den Ende tv-producties en Eyeworks en was hij programmadirecteur van de zender Het Gesprek. Sinds november 2010 was Thomas Hendriks hoofdredacteur van het populairwetenschappelijke maandblad Quest. Daar won hij twee Mercurs: Hoofdredacteur van het jaar in 2014 en Merkinnovatie van het jaar in 2015.
Georgette Schlick (CEO FremantleMedia Netherlands & Belgium): "Met Thomas hebben wij een gedelegeerd producent gevonden die alles in zich heeft om RTL Boulevard en RTL Late Night verder uit te bouwen. Hij beheerst de diversiteit van cross mediale creativiteit, begrijpt de inhoudelijkheid en het ritme van dagelijkse televisieprogramma’s en heeft daar een duidelijke visie op. Bovendien is hij als manager in staat grote groepen contentmakers te inspireren en met een duidelijke blik op de toekomst aan te sturen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat Thomas ons komt versterken."
Thomas Hendriks over zijn aanstelling als gedelegeerd producent: "Met programma’s als RTL Late Night en RTL Boulevard laat RTL zien hoe belangrijk het voor een zender is om actuele programma’s met urgente content aan te bieden. Ik heb veel zin om de mogelijkheden van deze dagelijkse programma’s en de diverse platformen daar omheen te helpen ontwikkelen. Daarnaast heb ik beide teams leren kennen als gedreven makers met wie ik zonder twijfel met veel plezier ga samenwerken."
Hendriks startte zijn journalistieke carrière in 1983 als algemeen verslaggever bij de Haagsche Courant. Sindsdien werkte hij voor verschillende uitgevers van tijdschriften als hoofdredacteur. Een van die titels was het door hem bedachte jongensblad Webber. Voor televisie werkte Hendriks als creative director bij Joop van den Ende tv-producties en Eyeworks en was hij programmadirecteur van de zender Het Gesprek. Sinds november 2010 was Thomas Hendriks hoofdredacteur van het populairwetenschappelijke maandblad Quest. Daar won hij twee Mercurs: Hoofdredacteur van het jaar in 2014 en Merkinnovatie van het jaar in 2015.
Georgette Schlick (CEO FremantleMedia Netherlands & Belgium): "Met Thomas hebben wij een gedelegeerd producent gevonden die alles in zich heeft om RTL Boulevard en RTL Late Night verder uit te bouwen. Hij beheerst de diversiteit van cross mediale creativiteit, begrijpt de inhoudelijkheid en het ritme van dagelijkse televisieprogramma’s en heeft daar een duidelijke visie op. Bovendien is hij als manager in staat grote groepen contentmakers te inspireren en met een duidelijke blik op de toekomst aan te sturen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat Thomas ons komt versterken."
Thomas Hendriks over zijn aanstelling als gedelegeerd producent: "Met programma’s als RTL Late Night en RTL Boulevard laat RTL zien hoe belangrijk het voor een zender is om actuele programma’s met urgente content aan te bieden. Ik heb veel zin om de mogelijkheden van deze dagelijkse programma’s en de diverse platformen daar omheen te helpen ontwikkelen. Daarnaast heb ik beide teams leren kennen als gedreven makers met wie ik zonder twijfel met veel plezier ga samenwerken."