Russische uitgever lanceert educatief platform
Een grote Russische educatieve uitgever, Prosveshcheniye, heeft een samenwerking gesloten met internetprovider Yandex om samen een educatief platform te creëren.
De plannen van de partijen klinken heel voortvarend. Yandex zan als tech-bedrijf zorgen het ontwikkelen van het platform terwijl Prosveschcheniye de service en content gaat verzorgen. De uitgever is op dit moment al één van de grootste educatieve uitgevers in Rusland.
Volgens de CEO van Yandex, Alexander Shulgin, zal digitale educatieve content die op alle devies toegankelijk zal zijn docenten, studenten en ouders beter bij het educatieve proces betrekken. Er zal toegang zijn tot cijfers en toetsresultaten, huiswerkopdrachten en content in verschillende verschijningsvormen, audio, video en tekst.
Vladimir Uzun, CEO van Prosveshcheniye, benadrukt vooral de mogelijkheid om het educatieve proces meer op maat van iedere student te maken. De uitgeverij, die in Rusland meer dan 600.000 licenties voor digitale content heeft verkocht, sloot eerder dit jaar ook al een deal met Samsung rondom het te lanceren platform.
Vanzelfsprekend zijn andere partijen minder enthousiast over de plannen. Een woordvoerder van één van de andere educatieve uitgevers in Rusland waarschuwt voor het ontstaan van een monopolie als de plannen tussen deze grote partijen doorgaan. Daarnaast lijkt het niveau van technologische voorzieningen op de meeste scholen niet voldoende om het platform succesvol te maken.
De plannen van de partijen klinken heel voortvarend. Yandex zan als tech-bedrijf zorgen het ontwikkelen van het platform terwijl Prosveschcheniye de service en content gaat verzorgen. De uitgever is op dit moment al één van de grootste educatieve uitgevers in Rusland.
Volgens de CEO van Yandex, Alexander Shulgin, zal digitale educatieve content die op alle devies toegankelijk zal zijn docenten, studenten en ouders beter bij het educatieve proces betrekken. Er zal toegang zijn tot cijfers en toetsresultaten, huiswerkopdrachten en content in verschillende verschijningsvormen, audio, video en tekst.
Vladimir Uzun, CEO van Prosveshcheniye, benadrukt vooral de mogelijkheid om het educatieve proces meer op maat van iedere student te maken. De uitgeverij, die in Rusland meer dan 600.000 licenties voor digitale content heeft verkocht, sloot eerder dit jaar ook al een deal met Samsung rondom het te lanceren platform.
Vanzelfsprekend zijn andere partijen minder enthousiast over de plannen. Een woordvoerder van één van de andere educatieve uitgevers in Rusland waarschuwt voor het ontstaan van een monopolie als de plannen tussen deze grote partijen doorgaan. Daarnaast lijkt het niveau van technologische voorzieningen op de meeste scholen niet voldoende om het platform succesvol te maken.