Audax tevreden over boekjaar 2016
Audax Holding B.V. schrijft voor het tweede achtereenvolgende jaar zwarte cijfers. Het mediaconcern uit Gilze boekte in 2016 een nettowinst van 516.000 euro. De omzet bedroeg bijna 227 miljoen euro. Daarmee zet het familiebedrijf de positieve trend van 2015 voort. Toen bedroeg de winst 275.000 euro, tegen een omzet van 235 miljoen euro.
Een deel van de omzetdaling kan worden verklaard door het feit dat boekjaar 2015 uit 53 weken bestond en de abonnementenservices en de pocketverkoop werden gestaakt. Vooral retailketen AKO en Audax Logistiek (voorheen: Media Logistics) draaiden vorig jaar goed. Voor 2017 en komende jaren verwacht Audax dat de druk op de verkoop van print zal aanhouden, maar wel ook weer een positief resultaat.
Audax is zich er sterk van bewust dat het opereert in een dynamische markt. Omzet en marges blijven onder druk staan. Het is de verwachting dat deze trend zich zal voortzetten. Audax countert deze ontwikkeling door haar logistieke activiteiten uit te bouwen, onder meer door slimme samenwerkingsverbanden binnen de keten aan te gaan.
ij de uitgeverijen ligt de focus op het verder ontwikkelen van bladtitels tot multimediale merken. Vanuit Betapress en Van Ditmar wil Audax de uitgevers en retailers een bredere service aanbieden. Hierin heeft het bedrijf reeds fors geïnvesteerd. Op het gebied van retail zal Audax de AKO-winkels, met name dominant op luchthavens en NS-stations, verder uitbouwen tot aantrekkelijke media- en belevingswinkels.
Een deel van de omzetdaling kan worden verklaard door het feit dat boekjaar 2015 uit 53 weken bestond en de abonnementenservices en de pocketverkoop werden gestaakt. Vooral retailketen AKO en Audax Logistiek (voorheen: Media Logistics) draaiden vorig jaar goed. Voor 2017 en komende jaren verwacht Audax dat de druk op de verkoop van print zal aanhouden, maar wel ook weer een positief resultaat.
Audax is zich er sterk van bewust dat het opereert in een dynamische markt. Omzet en marges blijven onder druk staan. Het is de verwachting dat deze trend zich zal voortzetten. Audax countert deze ontwikkeling door haar logistieke activiteiten uit te bouwen, onder meer door slimme samenwerkingsverbanden binnen de keten aan te gaan.
ij de uitgeverijen ligt de focus op het verder ontwikkelen van bladtitels tot multimediale merken. Vanuit Betapress en Van Ditmar wil Audax de uitgevers en retailers een bredere service aanbieden. Hierin heeft het bedrijf reeds fors geïnvesteerd. Op het gebied van retail zal Audax de AKO-winkels, met name dominant op luchthavens en NS-stations, verder uitbouwen tot aantrekkelijke media- en belevingswinkels.