Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden

Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden
Sanoma introduceert het magazine ‘Fashionchick Girls’, het jongere zusje van het fashion platform Fashionchick. De modeglossy voor tieners, is een relaunch van het reeds bestaande tienermagazine Fashionista. Naast een naamswijziging krijgt het magazine ook een geheel nieuwe look en feel en een groter formaat. 

Fashionchick Girls gaat zich richten op jonge tienermeiden via offline en online kanalen. Door de nieuwe naam en vormgeving van het magazine wil Fashionchick het bereik van magazine en website samenvoegen en vergroten om zo een sterkere positie te bereiken binnen de gehele vrouwenmarkt vanaf 13 jaar.

Restyling magazine
Het magazine krijgt naast een andere naam ook een nieuwe look en feel en een groter formaat. Fashionchick Girls blijft zich, net als Fashionista voorheen deed, richten op jonge modebewuste meiden van 13 tot 19 jaar. Populaire rubrieken en pijlers (fashion, beauty, love en life) blijven ongewijzigd. Nieuw is de maandelijkse column van fashion icoon Amanda van Effrink, momenteel al werkzaam voor Fashionchick. Amanda is vanaf nu regelmatig in het blad en op de online kanalen van Fashionchick Girls te zien. Met haar gewaagde en opvallende outfits is zij een goede match met deze jongere doelgroep.

Looks shoppen vanuit het magazine
De kracht van Fashionchick is shoppen en inspireren. Fashionchick.nl is van origine een ‘verzamelwebshop’ waar vrouwen meer dan 500.000 items kunnen shoppen bij ruim 250 verschillende webshops. Dit belangrijke onderdeel wordt ook doorgetrokken naar Fashionchick Girls, zo worden alle edities ‘shoppable’. Dit houdt in dat de stijl van de kleding die in het magazine wordt getoond, online geshopt kan worden via Fashionchickgirls.nl.

Crossmediaal merk
Fashionchick Girls is een 360° merk met een magazine, online platform, groot bereik via de social kanalen, video’s op YouTube, eigen merchandise en events. Door deze sterke combinatie is het contactoptimaal en bereikt Fashionchick Girls de doelgroep op veel verschillende kanalen. Het magazine is vanaf morgen verkrijgbaar in de winkel voor een eenmalige introductieprijs van €2,50.