RedactiePartners wordt Contenture

RedactiePartners wordt Contenture
RedactiePartners heet voortaan Contenture. De nieuwe naam past bij de transitie die het onderdeel van FD Mediagroep doormaakte: van dienstverlener voor merken en redacties naar data driven contentspecialist.
 
“De laatste jaren gebruiken we steeds meer data. Met feiten over doelgroepen, zoekgedrag en media-inzet maken we de content van onze klanten optimaal vindbaar en bewezen effectief. Iedereen heeft een goed verhaal, maar het gaat erom hoe je dat verhaal tot leven brengt en vertelt. Dát is voor ons het mooiste avontuur dat er is. Daarom heten we vanaf nu Contenture”, zegt Paul Gremmen (48), Managing Partner bij Contenture. “Als onderdeel van FD Mediagroep praten we met veel bedrijven. En die willen in hun domein graag autoriteit worden. Ze beschikken over kennis, kunde en geweldige cases, maar toch ziet hun doelgroep ze niet als thought leader.”
 
Dat komt volgens hem omdat bedrijven moeite hebben om hun expertise voor het voetlicht te brengen. Daardoor blijft een schat aan verhalen, opvattingen en inzichten verborgen voor potentiële klanten. Gremmen: “Doodzonde, want die kennis kan bijdragen aan de verdere groei van het bedrijf.”
 
“Bedrijven moeten relevante antwoorden geven op de vragen waarmee hun doelgroep worstelt. Onze data-aanpak helpt daarbij. Eerst brengen we de vragen van die doelgroep in kaart via data-analyses. Hierdoor weten we welke informatiebehoefte er is, wanneer de doelgroep welke informatie zoekt en wat de beste route is om daarop in te spelen.”
 
Tijdens de campagne zet Contenture datadashboards in om realtime resultaten te meten en - waar nodig - bij te sturen. “We maken content, maar data is de basis”, aldus Gremmen. “We hanteren een integrale aanpak van strategie, conceptontwikkeling, contentproductie, distributie en conversie.”