Mededingingsautoriteit geeft goedkeuring voor uitbreiding Mediahuis
De Belgische mededingingsautoriteit heeft op 26 april het licht op groen gezet voor de uitbreiding van Mediahuis met een aantal media-activiteiten die tot nu toe bij de aandeelhouders Corelio en Concentra zaten.
Deze uitbreiding omvat Media Groep Limburg, de drukkerijen van Printing Partners, de huis-aan-huisbladengroep Rondom, de regionale tv-zenders, radio Nostalgie (Noord) en de participaties Metro, De Vijver Media, radio Nostalgie (Zuid) en Flanders Classics.
In de nieuwe structuur wordt Mediahuis een groep met ongeveer 2.000 medewerkers en een omzet van meer van 530 mio euro waarvan een derde wordt gerealiseerd in Nederland. De verschillende nieuwsmerken van Mediahuis zijn goed voor een dagelijkse verkochte oplage van ruim 900.000 kranten en een online bereik van 2 mio unieke digitale nieuwsconsumenten op dagbasis.
Met deze goedkeuring zet Mediahuis een verdere stap op zijn weg naar een multimediaal mediabedrijf in België en Nederland. De groep wil zijn positie straks nog verder versterken met de overname van Telegraaf Media Groep.
Deze uitbreiding omvat Media Groep Limburg, de drukkerijen van Printing Partners, de huis-aan-huisbladengroep Rondom, de regionale tv-zenders, radio Nostalgie (Noord) en de participaties Metro, De Vijver Media, radio Nostalgie (Zuid) en Flanders Classics.
In de nieuwe structuur wordt Mediahuis een groep met ongeveer 2.000 medewerkers en een omzet van meer van 530 mio euro waarvan een derde wordt gerealiseerd in Nederland. De verschillende nieuwsmerken van Mediahuis zijn goed voor een dagelijkse verkochte oplage van ruim 900.000 kranten en een online bereik van 2 mio unieke digitale nieuwsconsumenten op dagbasis.
Met deze goedkeuring zet Mediahuis een verdere stap op zijn weg naar een multimediaal mediabedrijf in België en Nederland. De groep wil zijn positie straks nog verder versterken met de overname van Telegraaf Media Groep.