De overstap van praatjesbaas Coolblue naar TMG
Gert-Jan Lasterie was praatjesmaker bij Coolblue maar is sinds een paar maanden Director Business Development bij TMG Digital. Waarom stapt iemand over van misschien wel het meest succesvolle online-bedrijf naar een bedrijf dat in woelige wateren verkeert?
Lasterie is een echte digitale native. Hij begon zo'n 14 jaar geleden op de spreekwoordelijke zolderkamer met Flabber. Flabber begon als weblog waar filmpjes te zien waren, maar ontwikkelde zich tot een community met een sterke focus op het ontwikkelen, produceren en publiceren van eigen (video)content. Na 14 jaar ondernemerschap kwam Lasterie terecht bij CoolBlue waar hij praatjesbaas werd. Dat betekende dat hij verantwoordelijk werd voor social en pr: voor het vertellen van het verhaal van CoolBlue. Zijn afdeling bedacht onder meer de fameuze 1 april grappen waar Coolblue inmiddels bekend om staat.
Een paar maanden geleden maakt hij de verrassende overstap naar TMG Digital. Daar is hij verantwoordelijk als Business Developer om nieuwe concepten te bedenken die de verschillende onderdelen van TMG Digital kunnen binden. TMG Digital bestaat uit 3 groepen. publishing (o.a. Geen Stijl), classifieds (o.a. Gaspedaal en Relatieplanet) en e-commerce. Over die groepen heen moeten synergetische concepten komen waarbij data vanzelfsprekend een rol spelen.
Een uitdagende rol, dat zal duidelijk zijn, maar waarom verruilt iemand Coolblue, waar alles in goud lijkt te veranderen, voor TMG, een concern dat zich midden in woelige tijden bevindt? En wat zijn de ambities van TMG Digital?
Het antwoord op deze (en andere) prangende vragen zal Gert-Jan komen geven op 7 juni op inct.live.
inct.live: Samen maken we het uitgeefvak sterker. Luisteren, meepraten, meedenken en meedoen. Uw stoel staat klaar:
Meer info & aanmelden
Lasterie is een echte digitale native. Hij begon zo'n 14 jaar geleden op de spreekwoordelijke zolderkamer met Flabber. Flabber begon als weblog waar filmpjes te zien waren, maar ontwikkelde zich tot een community met een sterke focus op het ontwikkelen, produceren en publiceren van eigen (video)content. Na 14 jaar ondernemerschap kwam Lasterie terecht bij CoolBlue waar hij praatjesbaas werd. Dat betekende dat hij verantwoordelijk werd voor social en pr: voor het vertellen van het verhaal van CoolBlue. Zijn afdeling bedacht onder meer de fameuze 1 april grappen waar Coolblue inmiddels bekend om staat.
Een paar maanden geleden maakt hij de verrassende overstap naar TMG Digital. Daar is hij verantwoordelijk als Business Developer om nieuwe concepten te bedenken die de verschillende onderdelen van TMG Digital kunnen binden. TMG Digital bestaat uit 3 groepen. publishing (o.a. Geen Stijl), classifieds (o.a. Gaspedaal en Relatieplanet) en e-commerce. Over die groepen heen moeten synergetische concepten komen waarbij data vanzelfsprekend een rol spelen.
Een uitdagende rol, dat zal duidelijk zijn, maar waarom verruilt iemand Coolblue, waar alles in goud lijkt te veranderen, voor TMG, een concern dat zich midden in woelige tijden bevindt? En wat zijn de ambities van TMG Digital?
Het antwoord op deze (en andere) prangende vragen zal Gert-Jan komen geven op 7 juni op inct.live.
inct.live: Samen maken we het uitgeefvak sterker. Luisteren, meepraten, meedenken en meedoen. Uw stoel staat klaar:
Meer info & aanmelden