Meeste online nieuws via de telefoon
In februari 2017 hebben drie Nederlandse nieuwssites meer dan vijf miljoen nieuwsgierige Nederlanders bereikt: NU.nl, NOS.nl en AD.nl. Daarna volgen De Telegraaf, RTL Nieuws en de Volkskrant. De meeste Nederlanders raadplegen die sites met hun smartphone.
NU.nl en NOS.nl bereiken ruim 40 procent van de Nederlanders, nr. 10 (Het Parool) haalde met 1,4 miljoen bereikt ruim 9 procent. Dit meldt Piet Bakker bij het SvdJ.
Sinds oktober van 2016 wordt het online bereik weer gemeten door de Vereniging van Internet Exploitanten (VINEX) via het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO). Om zuiverder gegevens te krijgen wordt de meest bekeken site, Marktplaats (ruim acht miljoen bezoekers in februari) niet opgenomen; ook Buienradar en Startpagina ontbreken. Ook zijn mediasites als BNN-VARA, NPO, Avrotros, Npo zapp, RTL, Dumpert, Viva, EO, Autoweek en Vrouw buiten beschouwing gelaten.
NU.nl en NOS.nl bereiken ruim 40 procent van de Nederlanders, nr. 10 (Het Parool) haalde met 1,4 miljoen bereikt ruim 9 procent. Dit meldt Piet Bakker bij het SvdJ.
Sinds oktober van 2016 wordt het online bereik weer gemeten door de Vereniging van Internet Exploitanten (VINEX) via het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO). Om zuiverder gegevens te krijgen wordt de meest bekeken site, Marktplaats (ruim acht miljoen bezoekers in februari) niet opgenomen; ook Buienradar en Startpagina ontbreken. Ook zijn mediasites als BNN-VARA, NPO, Avrotros, Npo zapp, RTL, Dumpert, Viva, EO, Autoweek en Vrouw buiten beschouwing gelaten.