Yves Berlize nieuwe CEO Sanoma Media in België
Sanoma Media Belgium kondigt aan dat Yves Berlize per 1 april 2017 wordt benoemd tot CEO van het mediabedrijf. De benoeming vloeit voort uit een aanpassing van de organisatiestructuur in de top van het bedrijf. De huidige CEO Henk Scheenstra zal Sanoma verlaten.
De aanpassing in de managementstructuur is een logische stap voor het bedrijf dat het afgelopen jaar een reorganisatie doorvoerde door focus aan te brengen in haar merkenportfolio. De nieuwe managementstructuur sluit nu beter aan op de organisatie. Door zich te richten op de domeinen Vrouwen en Home Deco gecombineerd met digitale groei, wil het bedrijf zich verzekeren van een duurzame toekomst.
Yves Berlize heeft een zeer ruime ervaring binnen media en vervult op dit moment de rol van Domain Director Women binnen Sanoma Media Belgium. Berlize over zijn benoeming: ’ Ik ga deze uitdaging aan met grote fierheid over onze sterke merken en met veel goesting om de digitale activiteiten verder uit te bouwen!
De benoeming van Yves Berlize brengt geen wijziging in de gekozen domein strategie van Sanoma en haar plannen om digitaal verder te groeien.
Peter de Mönnink, CEO Sanoma BeNe: ’Met de benoeming van Yves hebben we een sterk lokaal management gevormd in België. Ik heb er vertrouwen in dat hij samen met zijn teams de gekozen strategie succesvol voort zal zetten.’
Henk Scheenstra was de afgelopen twee jaar CEO van Sanoma Media Belgium. Na ruim 21 jaar verschillende rollen binnen Sanoma bekleed te hebben, verlaat hij nu het bedrijf: "In de twee jaar dat ik CEO in België was hebben we mooie resultaten geboekt: het digitale transformatieplan is gemaakt en geïmplementeerd en dat heeft geleid tot een forse digitale groei zowel in bereik als omzet. We hebben de backoffice systemen van Sanoma NL en Sanoma België radicaal geïntegreerd en dat heeft grote besparingen opgeleverd. Tenslotte financieel: de daling in de omzet is tot stilstand gebracht en de winst is spectaculair gegroeid. Omdat hiermee mijn opdracht in België is afgerond draag ik met veel plezier en trots de fakkel over aan Yves. Ik zal mijn loopbaan buiten Sanoma vervolgen. Op dit moment weet ik nog niet wat mijn volgende uitdaging zal zijn."
De aanpassing in de managementstructuur is een logische stap voor het bedrijf dat het afgelopen jaar een reorganisatie doorvoerde door focus aan te brengen in haar merkenportfolio. De nieuwe managementstructuur sluit nu beter aan op de organisatie. Door zich te richten op de domeinen Vrouwen en Home Deco gecombineerd met digitale groei, wil het bedrijf zich verzekeren van een duurzame toekomst.
Yves Berlize heeft een zeer ruime ervaring binnen media en vervult op dit moment de rol van Domain Director Women binnen Sanoma Media Belgium. Berlize over zijn benoeming: ’ Ik ga deze uitdaging aan met grote fierheid over onze sterke merken en met veel goesting om de digitale activiteiten verder uit te bouwen!
De benoeming van Yves Berlize brengt geen wijziging in de gekozen domein strategie van Sanoma en haar plannen om digitaal verder te groeien.
Peter de Mönnink, CEO Sanoma BeNe: ’Met de benoeming van Yves hebben we een sterk lokaal management gevormd in België. Ik heb er vertrouwen in dat hij samen met zijn teams de gekozen strategie succesvol voort zal zetten.’
Henk Scheenstra was de afgelopen twee jaar CEO van Sanoma Media Belgium. Na ruim 21 jaar verschillende rollen binnen Sanoma bekleed te hebben, verlaat hij nu het bedrijf: "In de twee jaar dat ik CEO in België was hebben we mooie resultaten geboekt: het digitale transformatieplan is gemaakt en geïmplementeerd en dat heeft geleid tot een forse digitale groei zowel in bereik als omzet. We hebben de backoffice systemen van Sanoma NL en Sanoma België radicaal geïntegreerd en dat heeft grote besparingen opgeleverd. Tenslotte financieel: de daling in de omzet is tot stilstand gebracht en de winst is spectaculair gegroeid. Omdat hiermee mijn opdracht in België is afgerond draag ik met veel plezier en trots de fakkel over aan Yves. Ik zal mijn loopbaan buiten Sanoma vervolgen. Op dit moment weet ik nog niet wat mijn volgende uitdaging zal zijn."