​Groei omzet en winst FD Mediagroep

​Groei omzet en winst FD Mediagroep
FD Mediagroep presenteert vandaag de jaarcijfers van 2016. Het bedrijf heeft een succesvol jaar achter de rug. De netto-omzet steeg met 4,3% tot € 74,5 miljoen en de nettowinst steeg met 23,8%.

"De gekozen strategie werpt zijn vruchten af", zegt Jeroen van Dijk, financieel directeur FD Mediagroep. "De digitale transitie ligt goed op schema en de cijfers van afgelopen jaar zijn daar een mooi resultaat van."
 
De groei is te danken aan de digitale lezersomzet van Het Financieele Dagblad, de expansie van het datacluster en de adverteerdersomzet van BNR Nieuwsradio. De omzet uit digitale diensten groeide tot 44% van de totale omzet. De omzet uit eigen content steeg ruim 3% tot € 28,4 miljoen. Het aantal digitale abonnees van het FD steeg 53%. De omzet uit adverteerders bleef stabiel op € 29 miljoen. De omzet uit data steeg met 26% tot € 16,4 miljoen.
 
Algemeen directeur Eugenie van Wiechen: "We schaken op drie borden: het verstevigen van onze bestaande mediabedrijven, basisverbreding in het financieel economisch domein door een sterk groeiend datacluster en het toekomstbestendig maken van de organisatie. Met onafhankelijke journalistiek en relevante inzichten uit data helpen we beslissers vooruit. Het jaarverslag van 2016 laat prachtige cijfers zien, waar we erg trots op zijn."
 
Het jaarverslag is verwerkt in een online dashboard. Hier zijn alle kerncijfers terug te vinden. Daarnaast is er een overzicht te vinden van de mijlpalen van 2016, de producten en diensten van FD Mediagroep, de organisatiestructuur en de strategie. Ook vertellen zes medewerkers in video's over hun functie bij FD Mediagroep.
 
Bekijk hier het jaarverslag van FD Mediagroep