WPG Uitgevers wil centrale innovatie-eenheid
WPG Uitgevers krijgt - als de plannen worden goedgekeurd - een centrale afdeling die innovatie binnen het bedrijf zal regisseren en versnellen. Dat stelt de nieuwe CEO Patrick Swart in een interview met Mediafacts. De eenheid zal met 3 tot 6 mensen van start gaan en zich onder meer bezighouden met nieuwe toepassingen op het gebied van intellectueel eigendom en data-analyse.
Patrick Swart zegt aangenaam verrast te zijn door innovaties die vanuit diverse afzonderlijke merken en werkmaatschappijen plaatsvinden. Tegelijkertijd acht hij een centrale innovatie unit noodzakelijk om als groot mediabedrijf (450 werknemers, meer dan 40 merken) snel genoeg in te kunnen spelen op de aanhoudende veranderingen in het mediagebruik.
De nieuwe inzichten die voortkomen uit data-analyse moeten veel nieuwe kansen voor de portfolio-ontwikkeling opleveren. Door de analyse van data wordt de kans op mislukkingen kleiner, is de verwachting. Zo is WPG met twee partners een pilot gestart om een tool te ontwikkelen die het falen (of juist succes) van een boek kan voorspellen: de worst- dan wel bestseller predictor.
Patrick Swart zegt aangenaam verrast te zijn door innovaties die vanuit diverse afzonderlijke merken en werkmaatschappijen plaatsvinden. Tegelijkertijd acht hij een centrale innovatie unit noodzakelijk om als groot mediabedrijf (450 werknemers, meer dan 40 merken) snel genoeg in te kunnen spelen op de aanhoudende veranderingen in het mediagebruik.
De nieuwe inzichten die voortkomen uit data-analyse moeten veel nieuwe kansen voor de portfolio-ontwikkeling opleveren. Door de analyse van data wordt de kans op mislukkingen kleiner, is de verwachting. Zo is WPG met twee partners een pilot gestart om een tool te ontwikkelen die het falen (of juist succes) van een boek kan voorspellen: de worst- dan wel bestseller predictor.