Meer actie rond magazines op sociale media

Meer actie rond magazines op sociale media
In het vierde kwartaal van 2016 is het aantal likes en volgers van magazine merken op social media met 7% gestegen ten opzichte van het derde kwartaal. Vooral het aantal volgers op YouTube (+30%) en Instagram (+11%) nemen fors toe. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de tweede keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.

De populairste magazinemerken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE. De sterkste toename van het aantal likes en volgers is zichtbaar bij AD Magazine, Story, Seasons, Men’s Health en Plus Magazine.



Magazinemerken hebben het grootste aantal likes en followers op Facebook (54,6%), gevolgd door Twitter met een aandeel van 19,8% en Instagram met 16,5%. In vergelijking met het voorgaande kwartaal laten YouTube en Instagram forse groeicijfers zien.



De gegevens zijn gebaseerd op de likes en followers van zo’n 100 magazinemerken. Deze tweede MMA Social Media Monitor bevat de resultaten van het vierde kwartaal van 2016 en is door Rocket24 exclusief vervaardigd voor MMA. De monitor verschijnt elk kwartaal.