'Waarom VI nooit verloren gaat'
Afgelopen weekend gaf hoofdredacteur Christiaan Ruesink van Voetbal International een interview aan AD dat nogal wat stof deed opwaaien. In zijn column in VI gaat Ruesink in op de ontstane onrust: "Was ik te eerlijk? Misschien. Maar liever naïef dan cynisch."
Ruesink geeft in zijn hoofdredactioneel aan dat hij juist zeer positief was over het huidige VI, waarbij de online onderdelen juist heel belangrijk zijn. Over het gewraakte stuk over het magazine schrijft hij:
"Het weekblad is tot op de dag van vandaag de kurk waar VI op drijft, maar we zijn ons heel goed bewust van de gevaren. Het aantal abonnees groeit helaas al jaren niet meer. Alleen bij VI.nl zien we nog groei. En in de losse verkoop zien we dat onze specials het goed doen. Uit onderzoek blijkt dat mensen nog wel bereid zijn een mooi, wat luxer magazine te kopen. Weekbladen zijn minder luxe en hebben het dus moeilijk. Kortom: groei zit er in online en in specials die maandelijks verschijnen. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat VI een mooie toekomst heeft.
Dat vertelde ik aan mijn collega van het AD. Toen hij vroeg: ‘Betekent dit dan het einde van het weekblad’, zei ik: Nee, want ik geloof dat we het nog beter kunnen maken zodat meer lezers het weer waarderen en abonnee worden. Hij vroeg door: ‘Betekent dat dat het weekblad nooit verdwijnt?’ Zei ik weer: Nee. In alle eerlijkheid: het is eindig. Maar niemand weet wanneer."
Lees hier de hele column van Ruesink
Ruesink geeft in zijn hoofdredactioneel aan dat hij juist zeer positief was over het huidige VI, waarbij de online onderdelen juist heel belangrijk zijn. Over het gewraakte stuk over het magazine schrijft hij:
"Het weekblad is tot op de dag van vandaag de kurk waar VI op drijft, maar we zijn ons heel goed bewust van de gevaren. Het aantal abonnees groeit helaas al jaren niet meer. Alleen bij VI.nl zien we nog groei. En in de losse verkoop zien we dat onze specials het goed doen. Uit onderzoek blijkt dat mensen nog wel bereid zijn een mooi, wat luxer magazine te kopen. Weekbladen zijn minder luxe en hebben het dus moeilijk. Kortom: groei zit er in online en in specials die maandelijks verschijnen. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat VI een mooie toekomst heeft.
Dat vertelde ik aan mijn collega van het AD. Toen hij vroeg: ‘Betekent dit dan het einde van het weekblad’, zei ik: Nee, want ik geloof dat we het nog beter kunnen maken zodat meer lezers het weer waarderen en abonnee worden. Hij vroeg door: ‘Betekent dat dat het weekblad nooit verdwijnt?’ Zei ik weer: Nee. In alle eerlijkheid: het is eindig. Maar niemand weet wanneer."
Lees hier de hele column van Ruesink