Paul Molenaar wordt directeur bij HUB Uitgevers
Paul Molenaar (49 jaar) is media- & internetexpert. Onder zijn leiding groeide Ilse Media (nu Sanoma Digital) uit tot een bijzonder florerende onderneming met leidende merken, waaronder nu.nl, startpagina.nl, kieskeurig.nl. Daarnaast was Molenaar als COO van Sanoma verantwoordelijk voor de digitale strategie van de Nederlandse tak van het Finse mediabedrijf. Molenaar zit in de Raad van Toezicht van de ConsumentenBond, is mede-eigenaar van Z24.nl en had onder meer zitting in de Commissie Brinkman, die de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap adviseerde over de toekomst van de krantensector.
Paul Molenaar: "Ik heb gezien wat HUB Uitgevers de laatste tijd voor stappen heeft gezet, de strategie die zij volgen prikkelt mij, sluit aan bij mijn interesse en ambities. Ik wil werken in een dynamische omgeving, met creatieve en gedreven mensen. Ik zie voor het HUB ruimschoots voldoende kansen om te groeien in de online en mobiele markt. Daarnaast wil ik binnen het MT graag meepraten over de strategie voor het bedrijf in de komende jaren."
Wouter Hendrikse, oprichter: "Natuurlijk zijn wij blij met het toetreden van Paul, dat behoeft geen betoog. We zijn de afgelopen tijd natuurlijk fors gegroeid, maar we zien meer dan voldoende mogelijkheden voor nog meer groei en verbreding. Naast het bestaande team zal Paul juist daarin een grote rol spelen, mede gezien zijn kennis, achtergrond, ervaring en netwerk."
Alle andere aandeelhouders blijven zitting houden in het MT, te weten Wouter Hendrikse, Richard Mul, Martin Smelt, Johan van Dijk en Raimon Gort. Laatstgenoemde en Wouter Hendrikse zijn geen onbekenden voor Molenaar: met beide heeft hij jaren intensief samengewerkt.
Molenaar houdt zijn belangen in andere ondernemingen aan.