Blink en Noordhoff winnen Innovatie-Awards op NOT
Op de onderwijsbeurs NOT zijn gisteren de Innovatie-Awards uitgereikt: winnaars waren Blink en Noordhoff Uitgevers. De NOT Innovatie Award is een initiatief van Jaarbeurs waarbij innovatieve producten en diensten van exposanten in de schijnwerpers worden gezet.
De Innovatie Award 2017 werd toegekend aan Kazoo. Deze digitale muzieklesmethode voor het basisonderwijs is een initiatief van Het Koninklijk Concertgebouw en werd ontwikkeld door uitgeverij Blink. De nieuwe lesmethode won de Jury Prijs 2017 voor het Primair Onderwijs. 'Kazoo is erin geslaagd om muziek laagdrempelig maken voor de leerkracht en uitdagend voor de leerling. Kazoo voorziet in de behoefte om muziekonderwijs te geven wat meer is dan alleen liedjes zingen!' , aldus het commentaar van de jury. De methode voorziet in de behoefte van 85% van de basisschoolleerkrachten om meer aandacht te besteden aan muziek.
Kazoo helpt leerkrachten om op een laagdrempelige manier weer muziekles te geven. De methode is volledig in co-creatie met leerkrachten en leerlingen ontwikkeld en kent een doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met 8. Het digibord, de input van aansprekende artiesten, het activerende karakter van de opdrachten en de lesvoorbereidingen, zorgen voor muzikale interactie tussen kind en leerkracht. Momenteel is Kazoo al beschikbaar voor groep 5 t/m 8 en vanaf het volgende schooljaar is de methode ook inzetbaar in de onderbouwgroepen.
Noordhoff Uitgevers won de Publieksprijs NOT Innovatie Award voor de Training "Het effectief inzetten van digitale leermiddelen in de klas". Een onafhankelijke vakjury heeft de inzendingen van exposanten beoordeeld en vijf inzendingen genomineerd voor de sectoren PO, VO en MBO. Naast de juryprijs kan in elke sector een publieksprijs worden gewonnen. 'Naast alle positieve reacties van docenten die de training hebben gevolgd, is deze publieksprijs een mooi bewijs dat we echt in een behoefte voorzien', aldus Elise Sivertsen, Manager Trainingen bij Noordhoff Uitgevers.
Noordhoff Uitgevers biedt trainingen die docenten op weg helpen met het (digitale) lesmateriaal en wegwijs maken in de methode. Daarnaast verzorgt het bedrijf didactische verdiepingstrainingen die docenten en schoolmanagement ondersteunen op het gebied van gedifferentieerd lesgeven, leren op maat en Gepersonaliseerd leren.
De training "Het effectief inzetten van digitale leermiddelen in de klas" speelt in op de behoefte van docenten die digitaal materiaal willen inzetten, verrijken of verdiepen.
De Innovatie Award 2017 werd toegekend aan Kazoo. Deze digitale muzieklesmethode voor het basisonderwijs is een initiatief van Het Koninklijk Concertgebouw en werd ontwikkeld door uitgeverij Blink. De nieuwe lesmethode won de Jury Prijs 2017 voor het Primair Onderwijs. 'Kazoo is erin geslaagd om muziek laagdrempelig maken voor de leerkracht en uitdagend voor de leerling. Kazoo voorziet in de behoefte om muziekonderwijs te geven wat meer is dan alleen liedjes zingen!' , aldus het commentaar van de jury. De methode voorziet in de behoefte van 85% van de basisschoolleerkrachten om meer aandacht te besteden aan muziek.
Kazoo helpt leerkrachten om op een laagdrempelige manier weer muziekles te geven. De methode is volledig in co-creatie met leerkrachten en leerlingen ontwikkeld en kent een doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met 8. Het digibord, de input van aansprekende artiesten, het activerende karakter van de opdrachten en de lesvoorbereidingen, zorgen voor muzikale interactie tussen kind en leerkracht. Momenteel is Kazoo al beschikbaar voor groep 5 t/m 8 en vanaf het volgende schooljaar is de methode ook inzetbaar in de onderbouwgroepen.
Noordhoff Uitgevers won de Publieksprijs NOT Innovatie Award voor de Training "Het effectief inzetten van digitale leermiddelen in de klas". Een onafhankelijke vakjury heeft de inzendingen van exposanten beoordeeld en vijf inzendingen genomineerd voor de sectoren PO, VO en MBO. Naast de juryprijs kan in elke sector een publieksprijs worden gewonnen. 'Naast alle positieve reacties van docenten die de training hebben gevolgd, is deze publieksprijs een mooi bewijs dat we echt in een behoefte voorzien', aldus Elise Sivertsen, Manager Trainingen bij Noordhoff Uitgevers.
Noordhoff Uitgevers biedt trainingen die docenten op weg helpen met het (digitale) lesmateriaal en wegwijs maken in de methode. Daarnaast verzorgt het bedrijf didactische verdiepingstrainingen die docenten en schoolmanagement ondersteunen op het gebied van gedifferentieerd lesgeven, leren op maat en Gepersonaliseerd leren.
De training "Het effectief inzetten van digitale leermiddelen in de klas" speelt in op de behoefte van docenten die digitaal materiaal willen inzetten, verrijken of verdiepen.