New York Times kijkt naar de toekomst
Gisteren verscheen een intern rapport over hoe The New York Times de toekomst in moet. SVDJ zet de belangrijkste conclusies op een rij.
Het afgelopen jaar lang lichtten zeven journalisten van The New York Times hun eigen werkgever helemaal door. Gisteren werd hun rapport ‘Journalism That Stands Out’, intern bekend als ‘The 2020 Report’, online gezet.
Belangrijkste conclusie: de meest prestigieuze krant ter wereld moet nóg sneller digitaliseren dan het al doet. Maar die opdracht moet vooral niet opgevat worden als een streven naar meer kliks. Online advertentie-inkomsten voor nieuwsmedia zijn zeer beperkt omdat Facebook en Google het leeuwendeel opslokken. The New York Times moet het aantal abonnementen doen groeien.
Het aantal digitale abonnementen, welteverstaan – want in de papieren krant zit geen rek meer. Om dat te bewerkstelligen, moeten de journalisten van de Times anders gaan werken. Zij moeten uit de voeten kunnen met alle digitale vormen waar de krant momenteel sterk op inzet: van podcasting tot virtual reality.
Lees verder bij SVDJ
Het afgelopen jaar lang lichtten zeven journalisten van The New York Times hun eigen werkgever helemaal door. Gisteren werd hun rapport ‘Journalism That Stands Out’, intern bekend als ‘The 2020 Report’, online gezet.
Belangrijkste conclusie: de meest prestigieuze krant ter wereld moet nóg sneller digitaliseren dan het al doet. Maar die opdracht moet vooral niet opgevat worden als een streven naar meer kliks. Online advertentie-inkomsten voor nieuwsmedia zijn zeer beperkt omdat Facebook en Google het leeuwendeel opslokken. The New York Times moet het aantal abonnementen doen groeien.
Het aantal digitale abonnementen, welteverstaan – want in de papieren krant zit geen rek meer. Om dat te bewerkstelligen, moeten de journalisten van de Times anders gaan werken. Zij moeten uit de voeten kunnen met alle digitale vormen waar de krant momenteel sterk op inzet: van podcasting tot virtual reality.
Lees verder bij SVDJ