Platform voor millenials Mindshakes stopt

Platform voor millenials Mindshakes stopt
Het in 2015 gestartte platform voor millenials, Mindshakes, gaat al weer uit de lucht. Hoewel de redactionele kant zeer succesvol was, bleek het niet mogelijk het platform ook succesvol te exploiteren.

In oktober 2015 startte Mediahuis Nederland met Mindshakes: een nieuw platform dat beoogde jongeren te raken met kwaliteitsjournalistiek. Mindshakes publiceerde in het eerste jaar ruim duizend artikelen, video’s, strips en podcasts en was succesvol: het werd op sociale media het snelst groeiende mediamerk van Nederland. Er werd een groot publiek (ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, 45.000 likes op Facebook) van geïnteresseerde, jonge Nederlanders bereikt.

De hoge kwaliteit van de journalistiek bleek onder meer uit de vele prijzen die Mindshakes voor de producties ontving en het feit dat mede-innitiatiefnemer Ward Wijndelts inmiddels hoofdredacteur van het gerenomeerde Vrij Nederland geworden.

Naast die redactionele successen bleef het commerciële succes helaas achter. Daarom is belsoten de activiteiten van Mindshakes te staken. Alle lessen die Mediahuis Nederland van het project Mindshakes heeft geleerd, worden ingezet bij een nieuw project dat in januari van start gaat in samenwerking met online uitgever WayneParkerKent.