Familytainment Group neemt Mama Media Group over

Familytainment Group neemt Mama Media Group over
Nederlands grootste mediabedrijf voor jonge gezinnen, Mama Media Group  wordt overgenomen door Familytainment Group, officieel per 1 januari 2017.

Familytainment Group wil MMG’s internationale groei voortzetten met een heldere visie voor ogen, waarin het, Europa-breed, de eerste keuze is voor de veeleisende moeder op zoek naar inspiratie, persoonlijke content en producten voor moeder en gezin in meerdere Europese landen. Mama Media Group (MMG) ligt al een tijdje onder vuur, omdat het vaste medewerkers, freelancers en toeleveranciers niet op tijd of helemaal niet betaalt. MMG-directeur Alex Stempels gaf begin november nog aan aan een oplossing te werken voor de betalingsachterstanden.

De algemene leiding van de Familytainment Group zal in handen liggen van CEO Ronald Oud. “Het portfolio van Familytainment bevat een uitgebreid aanbod op het gebied van familie-content, waarin zowel sterke online & offline mediamerken alsmede e-commerce platforms geïntegreerd worden,” aldus Ronald Oud.

In dit kader zal vanaf januari 2017 de online webshop voor babyproducten, Babyhuyswebshop.nl, onderdeel uitmaken van Familytainment Group. Babyhuys zal in Europa worden gepositioneerd als dé aangewezen e-commerce partij voor de bekende babymerken. 
Naast Babyhuys zullen de overige e-commerce platforms van Familytainment zoals Mamahaves.com, MadeforMama.nl, petiteboutique.nl en liefenrebels.nl eveneens grensoverschrijdend gaan opereren en het internationale aanbod van Familytainment Group gaan versterken.

In Duitsland heeft Familytainment Group recentelijk de overname afgerond van Luna Familytainment GmbH. De online activiteiten, waaronder het succesvolle MamaundBaby.de alsmede de huidige e-commerce initiatieven zullen nu integraal onderdeel gaan uitmaken van het Familytainment Group portfolio.

Familytainment Group streeft een visie na waarin sterke merken de mediumtypen overstijgen. De print activiteiten, vooralsnog de basis voor enkele sterke merken in het portfolio, hebben daarom een reorganisatie ondergaan om aan de nieuwe visie uiting te geven. De Nederlandse en Duitse printactiviteiten zijn hiertoe samengevoegd en zullen intensief gaan samenwerken op het gebied van content creatie en productie. Het merk Fabulous Mama zal actiefblijven in de Nederlandse markt en Luna & Luna Mum zijn de merken die de Duitse markt bedienen. Familytainment Group heeft een sterke financiële positie om de merken te ondersteunen daar waar nodig.

Familytainment Group zal de jonge gezinnen bedienen met kwalitatieve content titels en aantrekkelijke e-commerce platforms. Per merk zal een passende strategieworden uitgerold, waarbij de ontwikkeling van diverse line- en brandextensions centraal staan. 

Als sterke Europese speler, met een uitgebreide lokale marktkennis, kan Familytainment Group haar adverteerders en partners unieke toegang bieden tot miljoenen jonge gezinnen in West-Europa.