Facebook start campagne #readtolead
Deze week loopt er op Facebook een campagne om boeken over leiderschap en business in de schijnwerper te zetten: #Readtolead. De campagne is voornamelijk gericht op de USA en loopt tot 9 december.
Het idee achter de social media campagne is om vooraanstaande zakenmensen en social influencers uit te nodigen om de boeken die in 2016 hun blik op business,management en leiderschap hebben beïnvloed te delen op Facebook. Een aantal mensen uit de uitgeefbranche doen mee zoals Lisa Sharkey van Harper Collins maar ook Uber CEO Brian Chesky en anthropologe Jane Goodall hebben toegezegd.
Volgens Facebook is de campagne niet direct bedoeld om de boekverkoop te stimuleren maar meer om de influencers meer in incontact te brengen met de andere gebruikers van Facebook. Jane Walker, corporate communications manager van Facebook, sluit niet uit dat het social media platform meer direct met uitgevers zal gaan samenwerken.
Facebook kwam rond de verkiezingen in de USA onder vuur te liggen over het grote aantal nep-berichten dat als nieuws verspreid wordt op het platform. Wellicht dat deze actie ook een beetje een goedmakertje is om het geschonden blazoen weer op te poetsen. Het idee om vooraanstaande personen via hun Facebook acoount boeken te laten aanprijzen is wellicht wel een idee dat navolging verdient.
De actie hier te vinden
Het idee achter de social media campagne is om vooraanstaande zakenmensen en social influencers uit te nodigen om de boeken die in 2016 hun blik op business,management en leiderschap hebben beïnvloed te delen op Facebook. Een aantal mensen uit de uitgeefbranche doen mee zoals Lisa Sharkey van Harper Collins maar ook Uber CEO Brian Chesky en anthropologe Jane Goodall hebben toegezegd.
Volgens Facebook is de campagne niet direct bedoeld om de boekverkoop te stimuleren maar meer om de influencers meer in incontact te brengen met de andere gebruikers van Facebook. Jane Walker, corporate communications manager van Facebook, sluit niet uit dat het social media platform meer direct met uitgevers zal gaan samenwerken.
Facebook kwam rond de verkiezingen in de USA onder vuur te liggen over het grote aantal nep-berichten dat als nieuws verspreid wordt op het platform. Wellicht dat deze actie ook een beetje een goedmakertje is om het geschonden blazoen weer op te poetsen. Het idee om vooraanstaande personen via hun Facebook acoount boeken te laten aanprijzen is wellicht wel een idee dat navolging verdient.
De actie hier te vinden