Europese uitgevers tegen strengere cookiewet
Een groot aantal Europese uitgevers heeft gezamenlijk een open brief aan de Europese Commissie geschreven waarin zij vragen om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Dit meldt Emerce.
Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Negentig Europese krantenuitgevers uit 26 landen waar het Interactive Advertising Bureau (IAB) actief is, ondertekenden wel. IAB Nederland, Sanoma en Improve Digital zijn de enige Nederlandse organisaties die hun naam aan de brief verbinden. Geen van de grote uitgevers uit Nederland of België staat er expliciet in. De vrees van de uitgevers is dat zij met strengere cookiewetgeving minder gegevens over hun lezers kunnen verzamelen en daardoor hun content en advertenties minder kunnen targetten, waardoor zij inkomsten mislopen.
Lees het hele artikel bij Emerce.
Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Negentig Europese krantenuitgevers uit 26 landen waar het Interactive Advertising Bureau (IAB) actief is, ondertekenden wel. IAB Nederland, Sanoma en Improve Digital zijn de enige Nederlandse organisaties die hun naam aan de brief verbinden. Geen van de grote uitgevers uit Nederland of België staat er expliciet in. De vrees van de uitgevers is dat zij met strengere cookiewetgeving minder gegevens over hun lezers kunnen verzamelen en daardoor hun content en advertenties minder kunnen targetten, waardoor zij inkomsten mislopen.
Lees het hele artikel bij Emerce.