​Vakbladen.com neemt Nijgh Periodieken & It’s Amazing Business Communication over

​Vakbladen.com neemt Nijgh Periodieken & It’s Amazing Business Communication over
Vakbladen.com BV uit Zwolle neemt per direct Nijgh Periodieken en It’s Amazing Business Communication uit Schiedam over.

Nijgh Periodieken is uitgever van de tijdschriften Houtwereld, Houtadresboek, VVP, VVP Vademecum, Handboek Nederlandse Pers, PersManager, Dutch Water Sector en Waterbranche. IT’s AMAZING is de uitgever van de tijdschriften: Coiffure, ONE Hairdresser Paper en Kosmetiek. De meeste titels hebben spin-offs zoals websites, nieuwsbrieven en events. Vakbladen.com richt onder de namen Nijgh Periodieken en en It’s Amazing Business Communication een nieuwe uitgeverij op. Door de overname groeit de omzet van Vakbladen.com naar ruim 7 miljoen euro op jaarbasis.
 
Vakbladen.com is de nieuwe uitgeeforganisatie van mediaondernemer Rik Stuivenberg, die met zijn bedrijven Mijntijdschrift.com (abonnementenservice) en Content Innovators (automatische opmaak en contentbeheer) de laatste jaren werkt aan een nieuwe mediagroep waartoe zowel uitgeefdiensten als uitgeefactiviteiten behoren. Begin 2016 nam Vakbladen.com al 8 titels over van Eisma Businessmedia en in het voorjaar het tijdschrift DEFOTOGRAAF. In juli dit jaar werden Bèta Publishers en Archer Media overgenomen. Per 1 september is EMD Nederland toegevoegd aan Mijntijdschrift.com.

Met de overnames van Nijgh Periodieken en en It’s Amazing Business Communication versterkt Vakbladen.com haar positie als B2B-uitgever. Door het combineren van de uitgeefactiviteiten worden alle ondersteunende uitgeeffaciliteiten onder één dak gebracht en worden kennis en middelen optimaal gedeeld binnen de hele uitgeefgroep. Tegelijkertijd wordt de, over de afgelopen 60 jaar, opgebouwde kennis op het gebied van hoogwaardige kwalitatieve (database) publicaties, ingezet in alle sectoren waar Vakbladen.com met haar merken actief is.
 
Focus op doelgroep, informatie en distributie
Rik Stuivenberg wil met Nijgh Periodieken verder investeren in de ontwikkeling van kwalitatief goede content voor professionals die eenvoudig te ontsluiten is en optimaal aansluit op de behoeften van de professionele lezers. Dat begint al bij de productie van de content en zet door in de vormgeving. Het uitbouwen van kennis over de klant, de abonnee, de relatie en/of een profiel is hierbij onmisbaar.

Stuivenberg is enthousiast over de medewerkers van Nijgh Periodieken en en It’s Amazing Business Communication : “Het zijn zeer professionele en deskundige mensen met hart voor en kennis van de sectoren waarin zij de informatie verzamelen, delen en vormen.” Vakbladen.com BV en Publish Impulse Group bouwen samen met de nieuwe partners aan een compleet businessmodel waarbij samenwerking
en vertrouwen kernbegrippen zijn. Samen bereiken we meer dan ieder voor zich.” Van de ca. 30 medewerkers zullen 19 medewerkers meeverhuizen naar de nieuwe vestiging in Den Haag.
 
De integratie van de Schiedamse uitgeverij zal in december beginnen. De activiteiten worden eind december verplaatst naar Den Haag.