Loeki maakt comeback met eigen glossy
Loeki de Leeuw krijgt eenmalig zijn eigen glossy. Op 15 november komt de 100 pagina's tellende LOEKI! in de winkels te liggen.
Loeki schitterde tussen 1972 en 2004 in maar liefst zevenduizend filmpjes. Natuurlijk duiken de makers voor deze Loeki-glossy zijn rijke geschiedenis in. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een karakter, het produceren van deze fraaie ambachtelijk gemaakte animaties, hoe is de kreet 'Asjemenou!' ontstaan en in welke mate werd Ster-censuur toegepast om het imago van bepaalde producten hoog te houden?
Louise Geesink nam in 1984 het Loeki-stokje over van haar vader Joop Geesink, de bedenker van het figuurtje: "Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten." Uitgever Seb van der Kaaden: "Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt."
In deze glossy staan ook interviews met Harry Piekema (oud-supermarktmanager Van Dalen) en acteur Frank Lammers. Bekende bladenmakers Rob van Vuure, Franska Stuy en Robert van den Ham geven tips en commentaar, en oud-topjudoka Edith Bosch en schrijver Marcel van Driel vertellen hoe zij weer uit hun dal wisten op te staan.
Loeki schitterde tussen 1972 en 2004 in maar liefst zevenduizend filmpjes. Natuurlijk duiken de makers voor deze Loeki-glossy zijn rijke geschiedenis in. Wat komt er kijken bij het ontwikkelen van een karakter, het produceren van deze fraaie ambachtelijk gemaakte animaties, hoe is de kreet 'Asjemenou!' ontstaan en in welke mate werd Ster-censuur toegepast om het imago van bepaalde producten hoog te houden?
Louise Geesink nam in 1984 het Loeki-stokje over van haar vader Joop Geesink, de bedenker van het figuurtje: "Dit tijdschrift is een prachtige kans om de leeuw opnieuw in de schijnwerpers te zetten." Uitgever Seb van der Kaaden: "Loeki is een wat onhandige leeuw die heel vaak valt of met tegenslagen te maken krijgt, maar altijd weer vrolijk opstaat. Die kenmerken hebben we ook in de glossy gestopt."
In deze glossy staan ook interviews met Harry Piekema (oud-supermarktmanager Van Dalen) en acteur Frank Lammers. Bekende bladenmakers Rob van Vuure, Franska Stuy en Robert van den Ham geven tips en commentaar, en oud-topjudoka Edith Bosch en schrijver Marcel van Driel vertellen hoe zij weer uit hun dal wisten op te staan.