David Vink vertrekt bij SBS en Veronica Uitgeverij
Per 1 november legt David Vink zijn functies van Chief Digital Officer bij SBS Broadcasting en Algemeen Directeur bij Veronica Uitgeverij neer. Beide functies ondergaan aanzienlijke veranderingen en in goed overleg is besloten dat hij na zes jaarzijn volgende carrièrestap buiten het bedrijf gaat zetten.
CEO Peter de Mönnink: “David heeft een fantastische job gedaan in beide rollen. Ondanks de onvermijdelijke daling in oplages wist hij Veronica Uitgeverij financieel gezond te houden. Veronica Magazine is ge-herpositioneerd als ‘entertainmentblad’ en Superguide is gelanceerd als een succesvol digitaal alternatief voor de tv-gids.
In zijn rol als Chief Digital Officer van SBS – een functie die hij drie jaar vervulde – heeft hij meerdere online video platformen geïnitieerd, zoals KIJK, S1.tv, de Hart van Nederland-app en Show.nl. Ik ben David zeer erkentelijk voor zijn performance en wens hem al het goede toe in zijn verdere carrière.”
Onder leiding van Vink lanceerde SBS eind 2014 het compleet vernieuwde videoplatform KIJK en ging SBS begin 2015 een samenwerking aan met het YouTube-creators-collectief Social1nfluencers.
CEO Peter de Mönnink: “David heeft een fantastische job gedaan in beide rollen. Ondanks de onvermijdelijke daling in oplages wist hij Veronica Uitgeverij financieel gezond te houden. Veronica Magazine is ge-herpositioneerd als ‘entertainmentblad’ en Superguide is gelanceerd als een succesvol digitaal alternatief voor de tv-gids.
In zijn rol als Chief Digital Officer van SBS – een functie die hij drie jaar vervulde – heeft hij meerdere online video platformen geïnitieerd, zoals KIJK, S1.tv, de Hart van Nederland-app en Show.nl. Ik ben David zeer erkentelijk voor zijn performance en wens hem al het goede toe in zijn verdere carrière.”
Onder leiding van Vink lanceerde SBS eind 2014 het compleet vernieuwde videoplatform KIJK en ging SBS begin 2015 een samenwerking aan met het YouTube-creators-collectief Social1nfluencers.