New Skool Media stelt Frank Hitzert aan als uitgever
Frank Hitzert is binnen New Skool Media aangesteld als uitgever. Hitzert was al werkzaam binnen New Skool Media als hoofdredacteur van de bladen Moto73, Motor Magazine en Motor.nl.
“Na twee jaar als start-up actief te zijn zien wij als directie een groeiende behoefte om onze interne organisatie verder te optimaliseren, enerzijds door extra structuur aan te brengen en beleid duidelijker te profileren, anderzijds om de groei van de organisatie beter te kunnen managen. Zoals bekend namen wij onlangs Columbus Magazine over, waarmee ons portfolio nu 23 merken kent. Om die optimalisatie en groei consistent gestalte te kunnen geven, hebben wij besloten enkele uitgeeftaken over te dragen aan Frank Hitzert. Hij is per direct benoemd tot uitgever van de domeinen zelfmaak-mode (Knip), Fietsen, Zeilen, Motoren en Popular-Science” (Kijk, Know-How).
Frank is van huis uit journalist en heeft gewerkt voor diverse dagbladen en tijdschriften. In 2005 werd hij door Sanoma gevraagd om als uitgever een green-fieldoperatie te starten in Belgrado (Servië-Montenegro) en lanceerde hij bladen als MarieClaire, Story en National Geographic. Daarna werkte hij voor Sanoma Tsjechië in Praag. Nadat Sanoma had besloten zich van lieverlee te gaan concentreren op zijn thuismarkten Nederland, België en Finland, heeft Frank Sanoma verlaten en is hij verhuisd naar Moskou, waar hij inmiddels was benoemd tot uitgeefdirecteur van de Russische vestiging van het Duitse mediabedrijf Hubert Burda Media. Daar initieerde hij onder meer de Burda Academy (een school voor zelfmaak-mode) en video-masterclasses. Uiteindelijk heeft Frank van januari 2005 tot november 2015 in het buitenland gewoond en gewerkt. Om privé-redenen is hij eind vorig jaar naar Nederland teruggekeerd en woont nu in zijn geboortestad Den Haag.
“Op dit moment is Frank hoofdredacteur van het motorportfolio van New Skool Media. Om op de redactie, waar momenteel enkele veranderingen op til staan, geen gat te laten vallen, hebben wij besloten Tonie Broekhuijsen aan te stellen als interim-hoofdredacteur van de motorbladen. Daarmee waarborgen we de continuïteit op de korte termijn.”
Een en ander betekent dat Rob Koghee en Frank Hitzert praktisch gezien onze uitgevers zijn, waarbij Rob daarnaast nog OR en abonnementenwerving in zijn pakket heeft. Cor Jan Willig zal zich meer gaan richten op de optimalisatie van de organisatie, met name HR, Finance, kernwaarden-beleid en strategie-ontwikkeling.
De directie van New Skool Media blijft met Rob Koghee en Cor Jan Willig onveranderd van samenstelling.
“Na twee jaar als start-up actief te zijn zien wij als directie een groeiende behoefte om onze interne organisatie verder te optimaliseren, enerzijds door extra structuur aan te brengen en beleid duidelijker te profileren, anderzijds om de groei van de organisatie beter te kunnen managen. Zoals bekend namen wij onlangs Columbus Magazine over, waarmee ons portfolio nu 23 merken kent. Om die optimalisatie en groei consistent gestalte te kunnen geven, hebben wij besloten enkele uitgeeftaken over te dragen aan Frank Hitzert. Hij is per direct benoemd tot uitgever van de domeinen zelfmaak-mode (Knip), Fietsen, Zeilen, Motoren en Popular-Science” (Kijk, Know-How).
Frank is van huis uit journalist en heeft gewerkt voor diverse dagbladen en tijdschriften. In 2005 werd hij door Sanoma gevraagd om als uitgever een green-fieldoperatie te starten in Belgrado (Servië-Montenegro) en lanceerde hij bladen als MarieClaire, Story en National Geographic. Daarna werkte hij voor Sanoma Tsjechië in Praag. Nadat Sanoma had besloten zich van lieverlee te gaan concentreren op zijn thuismarkten Nederland, België en Finland, heeft Frank Sanoma verlaten en is hij verhuisd naar Moskou, waar hij inmiddels was benoemd tot uitgeefdirecteur van de Russische vestiging van het Duitse mediabedrijf Hubert Burda Media. Daar initieerde hij onder meer de Burda Academy (een school voor zelfmaak-mode) en video-masterclasses. Uiteindelijk heeft Frank van januari 2005 tot november 2015 in het buitenland gewoond en gewerkt. Om privé-redenen is hij eind vorig jaar naar Nederland teruggekeerd en woont nu in zijn geboortestad Den Haag.
“Op dit moment is Frank hoofdredacteur van het motorportfolio van New Skool Media. Om op de redactie, waar momenteel enkele veranderingen op til staan, geen gat te laten vallen, hebben wij besloten Tonie Broekhuijsen aan te stellen als interim-hoofdredacteur van de motorbladen. Daarmee waarborgen we de continuïteit op de korte termijn.”
Een en ander betekent dat Rob Koghee en Frank Hitzert praktisch gezien onze uitgevers zijn, waarbij Rob daarnaast nog OR en abonnementenwerving in zijn pakket heeft. Cor Jan Willig zal zich meer gaan richten op de optimalisatie van de organisatie, met name HR, Finance, kernwaarden-beleid en strategie-ontwikkeling.
De directie van New Skool Media blijft met Rob Koghee en Cor Jan Willig onveranderd van samenstelling.