Claudia Straatmans nieuwe hoofdredacteur Nouveau
Per 1 oktober is Claudia Straatmans benoemd tot hoofdredacteur Nouveau bij Sanoma, ze volgt daarmee Mies de Vries op die eerder aankondigde het bedrijf te gaan verlaten. Straatmans (49) gaf voorheen hoofdredactioneel leiding aan glossies als Marie Claire & Beau Monde.
Straamans over haar nieuwe functie: "Nouveau is hét merk voor de welstandige 45+ vrouw, een vrouw in wie ik mijzelf niet alleen in herken, maar die we crossmediaal verder willen bedienen door het merk 360 graden uit te bouwen. Tel daarbij op dat Nouveau dit jaar 30 jaar bestaat – er ligt nu een dubbeldik jubileumnummer in de winkel – en dat de groep 45+ vrouwen steeds groter wordt, en je begrijpt: ik bruis van energie om deze groeiende doelgroep nog mooier in het hart te raken."
Digitale opmars
"Nouveau-vrouwen in deze tijd willen reizen, zich met elkaar verbinden, geïnspireerd raken, en vooral weten: hoe doet een ander het? Dit zal Nouveau nu nog meer gaan vertalen op digitale platformen als nouveau.nl met content als: een ageless beautyvlogger die cosmetische behandelingen ondergaat, e-commerce-samenwerkingen met fashionbedrijven waarvan de kleding vrouwen net wat knapper én frisser maakt. Het succes van Mart Visser.nl is een gouden combinatie met Nouveau. Fashion, Travel, Skincare zijn belangrijke domeinen voor Nouveau en dat alles zonder de intrinsieke kwaliteit uit het oog te verliezen die voor de Nouveau-vrouwen zo van belangrijk is. "
Straamans over haar nieuwe functie: "Nouveau is hét merk voor de welstandige 45+ vrouw, een vrouw in wie ik mijzelf niet alleen in herken, maar die we crossmediaal verder willen bedienen door het merk 360 graden uit te bouwen. Tel daarbij op dat Nouveau dit jaar 30 jaar bestaat – er ligt nu een dubbeldik jubileumnummer in de winkel – en dat de groep 45+ vrouwen steeds groter wordt, en je begrijpt: ik bruis van energie om deze groeiende doelgroep nog mooier in het hart te raken."
Digitale opmars
"Nouveau-vrouwen in deze tijd willen reizen, zich met elkaar verbinden, geïnspireerd raken, en vooral weten: hoe doet een ander het? Dit zal Nouveau nu nog meer gaan vertalen op digitale platformen als nouveau.nl met content als: een ageless beautyvlogger die cosmetische behandelingen ondergaat, e-commerce-samenwerkingen met fashionbedrijven waarvan de kleding vrouwen net wat knapper én frisser maakt. Het succes van Mart Visser.nl is een gouden combinatie met Nouveau. Fashion, Travel, Skincare zijn belangrijke domeinen voor Nouveau en dat alles zonder de intrinsieke kwaliteit uit het oog te verliezen die voor de Nouveau-vrouwen zo van belangrijk is. "