PubMedia neemt deBoekensalon over
“Het uitbreiden van het aantal titels is een van onze pijlers in 2016 en 2017”, zegt uitgever Ruth Bisschop. “Een belangrijke voorwaarde hierbij is dat de titels die erbij komen passen bij de expertises en kennis van onze mensen. Ook kiezen wij voor lezersgroepen die passie hebben voor hun onderwerp. In dit geval lezen. Het deBoekensalon magazine past daarom heel goed bij ons.”
Het magazine deBoekensalon verschijnt vier keer per jaar. “De plannen met dit tijdschrift zijn ambitieus”, vertelt uitgever Ruth Bisschop. “Iedereen met een passie voor lezen, in het bijzonder de trouwe lezers, willen wij verrassen, prikkelen en adviseren over de nieuwste boeken, de schrijvers hiervan en ieders eigen leeservaringen. Dat gaan we uiteraard doen in een spannend samenspel tussen print en digitaal”
In april kondigde NBD Biblion, uitgever van zowel de website als het magazine van deBoekensalon, aan haar portfolio te willen rationaliseren. Onderdeel hiervan is dat NDB Biblion stopt met haar uitgeefactiviteiten. “Helaas moeten wij afscheid nemen van deBoekensalon magazine”, aldus René Leermakers, algemeen directeur van NBD Biblion BV, “we hebben het blad al die tijd met plezier uitgegeven, maar het past niet langer bij de hernieuwde focus van NBD Biblion.”