100% gidsen verder als time to momo
In het nieuwe concept komt de stedenreiziger aan op het station of vliegveld van de bestemming en checkt meteen op de app in welke hippe wijk het coolste hotel staat. Hij of zij boekt via Booking.com (en mo’media krijgt een provisie). Vervolgens geeft app de route naar de beste latte macchiato, het verrassendste museum of de hipste boutique. Er kan ook los een wandelroute aangeschaft worden die langs bijvoorbeeld een microbrouwerij, antiekmarkt en bibliofiele kelderboekhandel loopt. De papieren gids zit nog steeds in de rugzak voor wie zelf wil plannen, maar de telefoon weet de weg. De app werkt offline, dus er zijn geen roamingkosten. Het is wel zaak de app thuis of in het hotel via de WiFi te downlaoden.
Minder uitgever
De stap betekent dat mo’media meer een service provider in de reisbranche wordt en minder een uitgever. Het doel is de stedentripper de hele reis te voorzien van informatie, ervaringen en comfort, en niet meer het verkopen van een gids via de boekhandel. Al blijft dat een belangrijke pijler.
Nog één ding is hetzelfde gebleven: de bezienswaardigheden zijn uitgezocht door mensen die in de betreffende stad wonen en er wordt niet voor vermelding betaald. Deze locals bloggen ook op www.timetomomo.com, zodat niemand de nieuwste pop-upstore hoeft te missen.
[Update september 2023: Time to Momo werkt niet meer samen met Booking.com]