Persgroep en ANP sluiten langjarig contract
De Persgroep Nederland en het ANP hebben een nieuwe, langdurige, verbintenis gesloten. De uitgever van grote nationale, regionale en lokale nieuwsmerken en eigenaar van onder meer Q-music bestendigt de relatie met het ANP vanaf 1 januari 2017 met vier jaar.
Het ANP, al tientallen jaren verantwoordelijk voor een constante stroom basisnieuws, foto's, video's, agendering en verkiezingsuitslagen, is blij met de verlengde samenwerking.
"Deze langjarige overeenkomst met De Persgroep, een prominent mediabedrijf, geeft vertrouwen en is gebaseerd op een gezond partnerschap", aldus Guido van Nispen, CEO van het ANP. "Het ANP kan zich zo volledig blijven richten op handhaving en verbetering van de service voor alle mediabedrijven."
Marcel van Lingen, hoofdredacteur en mediadirecteur van het ANP, heeft 'veel zin' in de verdere samenwerking met De Persgroep. "Het ANP werkt graag samen met professionele mediabedrijven in Nederland, zoals De Persgroep. Zo handhaven we de kwaliteit van de basisnieuwsvoorziening en houden we de kosten voor iedereen in de hand."
Frits Campagne, CEO van de Persgroep Nederland: "Het ANP vervult al tientallen jaren een belangrijke rol in de nieuwsvoorziening in Nederland. Het is in het belang van de journalistiek dat er een sterk nationaal persbureau blijft. Voor De Persgroep betekent dit dat wij de 1500 journalisten van onze kranten, sites, magazines en en ook Q-music kunnen laten doen waar zij echt goed in zijn: toegevoegde waarde bieden voor onze lezers, bezoekers en luisteraars."
Het ANP, al tientallen jaren verantwoordelijk voor een constante stroom basisnieuws, foto's, video's, agendering en verkiezingsuitslagen, is blij met de verlengde samenwerking.
"Deze langjarige overeenkomst met De Persgroep, een prominent mediabedrijf, geeft vertrouwen en is gebaseerd op een gezond partnerschap", aldus Guido van Nispen, CEO van het ANP. "Het ANP kan zich zo volledig blijven richten op handhaving en verbetering van de service voor alle mediabedrijven."
Marcel van Lingen, hoofdredacteur en mediadirecteur van het ANP, heeft 'veel zin' in de verdere samenwerking met De Persgroep. "Het ANP werkt graag samen met professionele mediabedrijven in Nederland, zoals De Persgroep. Zo handhaven we de kwaliteit van de basisnieuwsvoorziening en houden we de kosten voor iedereen in de hand."
Frits Campagne, CEO van de Persgroep Nederland: "Het ANP vervult al tientallen jaren een belangrijke rol in de nieuwsvoorziening in Nederland. Het is in het belang van de journalistiek dat er een sterk nationaal persbureau blijft. Voor De Persgroep betekent dit dat wij de 1500 journalisten van onze kranten, sites, magazines en en ook Q-music kunnen laten doen waar zij echt goed in zijn: toegevoegde waarde bieden voor onze lezers, bezoekers en luisteraars."