Nieuw magazine gericht op Scandinavische lifestyle

Nieuw magazine gericht op Scandinavische lifestyle
Met het eerste nummer van Scandinavian Living lanceert uitgeverij Vipmedia in samenwerking met Bonnier Publications vandaag een nieuw woonmagazine dat lezers meeneemt in het Scandinavische wonen en leven.

Vipmedia geeft Scandinavian Living uit samen met Bonnier Publications, de grootste uitgeverij van Scandinavië. Bonnier Publications is onder andere bekend van het magazine Bo Bedre, een van de succesvolste en meest toonaangevende magazines in Scandinavië op het gebied van Scandinavisch interieur en lifestyle.

Hoewel er al tal van woonmagazines in het Nederlandse medialandschap zijn, heeft Scandinavian Living een unieke focus. Scandinavian Living is het eerste Nederlandstalige woonmagazine dat zich richt op Scandinavisch design, interieur & lifestyle. Deze trend is de laatste jaren enorm populair geworden en kenmerkt zich door het tijdloze design, de kwaliteit, handgemaakte voorwerpen, ambachten, eenvoud, duurzaamheid, natuurlijke materialen en esthetiek.

In het eerste 188 pagina's dikke nummer krijgen lezers een kijkje in de mooiste Scandinavische huizen en staan portretten van ontwerpers, reportages over de beste hotspots, prachtige styling, eenvoudige Do It Yourself-projecten (DIY) en recepten geïnspireerd door de Scandinavische keuken. Naast internationale reportages brengt het magazine ook redactionele content in samenwerking met Nederlandse bloggers en designers.

Het magazine richt zich met name op hoger opgeleide Nederlanders tussen de 30 en 65 jaar die van design, reizen en goed eten houden en graag nieuwe dingen proberen. Zij vinden een inspirerende en creatieve leefomgeving belangrijk en dat zie je terug in hun stijl en interieur. De Scandinavische lifestyle spreekt deze doelgroep erg aan.
Scandinavian Living verschijnt zes keer per jaar. Het eerste nummer wordt in een oplage van 60.000 via de winkels verspreid tegen een introductieprijs van 3,95 euro.