Bonnier CEO Jacob Dalborg: content is king

Bonnier CEO Jacob Dalborg: content is king
 De CEO van Bonnier Jacob Dalborg, één van de grootste uitgevers in Scandinavië, spreekt zich een interview met Publishing Perspectives duidelijk uit. "De disruptie in uitgeven is niet zo dramatisch als in andere industrieën"

"Wij zijn het er allemaal over eens dat digitalisering niet een noodzakelijk kwaad is, maar juist grote kansen biedt. De term disruptie is in mijn optiek meer een buzzword, zeker in de context van uitgeven. Digitalisering betekent voor ons meer verkooppunten, niet iets compleet nieuws en verschillend van wat we altijd al hebben gedaan"
"Uitgeven is een business van verhalen vertellen. Onze business is niet zoveel mogelijk boeken publiceren, maar de juiste boeken (verhalen) vinden en uitgeven. Mensen houden ervan om verhalen te lezen. Tegenwoordig lezen en schrijven we zelfs meer dan ooit. Het formaat waarin we onze verhalen publiceren is niet van belang, noch voor ons noch voor onze lezer. Daarmee behoor ik tot de groep die nog steeds gelooft dat content king is".

Dalborg laat in het interview verder zijn licht schijnen over digitaal lezen, audioboeken, de kern van uitgeven en de relatie met andere branches.
Lees hier het hele interview.