Hoe groot is de selfpublishing-markt eigenlijk?
Self-publishing is geen nieuw fenomeen, maar wel eentje waar steeds meer aandacht voor is , waarschijnlijk doordat het makkelijker is geworden een werk te publiceren. Dat biedt kansen voor iedereen die een boek wil uitgeven. Het recente succes van De verwarde cavia, dat Paulien Cornelisse in eigen beheer heeft uitgegeven, droeg bij aan een grotere bekendheid van deze manier van uitgeven.
Traditioneel dragen bij een boekpublicatie uitgevers het financiële risico. De laatste jaren wint echter self-publishing terrein. Hierbij nemen schrijvers diensten zoals redactie, vormgeving en marketing af. Hieronder worden self-publishers getypeerd aan de hand van een steekproef uit gegevens van CB. De verkregen inzichten kunnen dienen voor vervolgonderzoek en geven een eerste indruk van deze branche. Waarin onderscheiden self-publishers zich van de markt, en wat zijn kenmerken van de self-publishing-markt?
Dit artikel geeft een kwantitatieve typering van self-publishers aan de hand van een steekproef uit de analyseomgeving van CB. De steekproef is specifiek gericht op selfpublishers. Voor deze kwantitatieve verkenning is van deze self-publishers een beperkte set data opgevraagd. De bevindingen zijn indicatief. Niettemin kunnen de inzichten gebruikt worden om onderzoeksvragen aan te scherpen en richting te geven aan vervolgonderzoek, en een eerste indruk te
geven van dit deel van de branche. Waarin onderscheiden self-publishers zich van de markt, en wat zijn kenmerken van de self-publishingmarkt?
Lees het hele artikel hier
Traditioneel dragen bij een boekpublicatie uitgevers het financiële risico. De laatste jaren wint echter self-publishing terrein. Hierbij nemen schrijvers diensten zoals redactie, vormgeving en marketing af. Hieronder worden self-publishers getypeerd aan de hand van een steekproef uit gegevens van CB. De verkregen inzichten kunnen dienen voor vervolgonderzoek en geven een eerste indruk van deze branche. Waarin onderscheiden self-publishers zich van de markt, en wat zijn kenmerken van de self-publishing-markt?
Dit artikel geeft een kwantitatieve typering van self-publishers aan de hand van een steekproef uit de analyseomgeving van CB. De steekproef is specifiek gericht op selfpublishers. Voor deze kwantitatieve verkenning is van deze self-publishers een beperkte set data opgevraagd. De bevindingen zijn indicatief. Niettemin kunnen de inzichten gebruikt worden om onderzoeksvragen aan te scherpen en richting te geven aan vervolgonderzoek, en een eerste indruk te
geven van dit deel van de branche. Waarin onderscheiden self-publishers zich van de markt, en wat zijn kenmerken van de self-publishingmarkt?
Lees het hele artikel hier