AD/ de Persgroep sluit partnership met Ziggo Sport
Ziggo Sport en AD gaan een partnership aan rond digitale sport video's. Ziggo Sport en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een overeenkomst.
Doel van de samenwerking is om de rijke schat aan Ziggo Sport video's nog breder onder de aandacht te brengen van de sportminnende lezers van het AD. Zij krijgen hiermee een sport omgeving vol nieuws en nu aangevuld met veel videobeelden.
Ziggo Sport brengt onder andere internationaal voetbal uit Engelse Premier League en de Spaanse Primera Division en de EK en WK kwalificatiewedstrijden, autoraces met onder meer de Formule 1, golf, tennis, basketball (NBA), hockey, rugby, beachvolleybal, veldrijden en atletiek. Daarnaast geeft Ziggo Sport ruim baan aan Nederlandse competities door live hockey, basketball, volleybal- en handbal wedstrijden uit te zenden. In de samenwerking zal AD.nl een wisselende selectie van hoogtepunten van Ziggo Sport verspreiden.
Erik Roddenhof, commercieel directeur de Persgroep Nederland: "Wij zijn hard bezig om met het AD verder te groeien en wij geloven dat kwalitatieve online video daarbij helpt. Sport is een logische keuze omdat sinds jaar en dag AD de nummer 1 Sportkrant is. Door deze samenwerking met Ziggo zijn wij in staat om vooral AD.nl, maar ook de regiosites van ADR Nieuwsmedia, enorm te verrijken. Wij verwachten dat onze lezers deze extra content zeker zullen waarderen. Voor Ziggo een goede manier om ons miljoenen bereik in te zetten om Ziggo Sport goed in de kijker te zetten"
Will Moerer, vice-president Ziggo Sport: "Ik ben blij met deze samenwerking omdat we op deze manier Ziggo Sport nog meer onder de aandacht kunnen brengen. Doordat onze content zoals bijvoorbeeld de Formule 1, de Engelse Premier League en de Spaanse Primera Division in korte clips via de sites van de Persgroep te zien zijn, krijgt heel Nederland nu de kans om nader kennis te maken met Ziggo Sport. Bovendien gaat de vermelding in onder andere de tv-gids van de Persgroep ons zeker helpen als het gaat om de vindbaarheid van Ziggo Sport.''
Doel van de samenwerking is om de rijke schat aan Ziggo Sport video's nog breder onder de aandacht te brengen van de sportminnende lezers van het AD. Zij krijgen hiermee een sport omgeving vol nieuws en nu aangevuld met veel videobeelden.
Ziggo Sport brengt onder andere internationaal voetbal uit Engelse Premier League en de Spaanse Primera Division en de EK en WK kwalificatiewedstrijden, autoraces met onder meer de Formule 1, golf, tennis, basketball (NBA), hockey, rugby, beachvolleybal, veldrijden en atletiek. Daarnaast geeft Ziggo Sport ruim baan aan Nederlandse competities door live hockey, basketball, volleybal- en handbal wedstrijden uit te zenden. In de samenwerking zal AD.nl een wisselende selectie van hoogtepunten van Ziggo Sport verspreiden.
Erik Roddenhof, commercieel directeur de Persgroep Nederland: "Wij zijn hard bezig om met het AD verder te groeien en wij geloven dat kwalitatieve online video daarbij helpt. Sport is een logische keuze omdat sinds jaar en dag AD de nummer 1 Sportkrant is. Door deze samenwerking met Ziggo zijn wij in staat om vooral AD.nl, maar ook de regiosites van ADR Nieuwsmedia, enorm te verrijken. Wij verwachten dat onze lezers deze extra content zeker zullen waarderen. Voor Ziggo een goede manier om ons miljoenen bereik in te zetten om Ziggo Sport goed in de kijker te zetten"
Will Moerer, vice-president Ziggo Sport: "Ik ben blij met deze samenwerking omdat we op deze manier Ziggo Sport nog meer onder de aandacht kunnen brengen. Doordat onze content zoals bijvoorbeeld de Formule 1, de Engelse Premier League en de Spaanse Primera Division in korte clips via de sites van de Persgroep te zien zijn, krijgt heel Nederland nu de kans om nader kennis te maken met Ziggo Sport. Bovendien gaat de vermelding in onder andere de tv-gids van de Persgroep ons zeker helpen als het gaat om de vindbaarheid van Ziggo Sport.''