​Leo Schaap vertrekt als directeur Veen Media

​Leo Schaap vertrekt als directeur Veen Media
Per 1 september treedt Leo Schaap terug als directeur van Veen Media, onderdeel van VBK uitgevers. Hij zal gedurende dit jaar nog een aantal projecten afronden.
  
In de afgelopen periode is duidelijk geworden dat Veen Media, waarin de uitgeefteams steeds zelfstandiger opereren, een andere structuur vereist. Dit proces, dat door Schaap zelf drie jaar geleden is geïnitieerd met als doel beter te kunnen anticiperen op de snel veranderende en digitaliserende tijdschriftenbranche, werpt zijn vruchten af.
De uitgeefteams, met daarin marketing, sales en redactie, nemen steeds meer eigen verantwoordelijkheden en dat heeft als gevolg dat de directeursfunctie zal komen te vervallen en op een andere manier wordt ingevuld. In de komende weken beslist VBK op welke wijze dat vorm krijgt. Voorlopig zal Wiet de Bruin (CEO VBK) Veen Media aansturen. 
 
Na zijn start in 2001 als verkoopleider heeft hij jarenlang als marketing & salesmanager bij Veen Media (toen nog Veen Magazines) gewerkt. In januari 2011 nam hij het roer over van de toenmalige directeur en trad hij toe tot het managementteam van VBK. Binnen de branche is hij ook buiten zijn werk actief als bestuurslid van MMA, NOM en diverse werkgroepen waaronder die van de Mercurs.