Zomernieuws: Sanoma en TMG presenteren resultaten
Sanoma:
Het cross mediale portfolio van Sanoma | SBS genereerde in het tweede kwartaal een autonome groei van 2,6 procent ten opzichte van het tweede kwartaal in 2015. De gerapporteerde netto-omzet daalde in het tweede kwartaal weliswaar tot 202,6 miljoen euro (2015: 216,0) maar dit was voornamelijk het gevolg van de verkoop van tijdschrifttitels in België. De operationele winst voor aftrek rente en belasting (EBIT) steeg met meer dan 9 procent naar 29,6 miljoen euro (2015: 27,1) door verbeterde prestaties binnen de Nederlandse print & online tak en kostenbesparingen.
Peter de Mönnink, CEO Sanoma | SBS: “De kracht van het cross mediale portfolio van Sanoma | SBS is een goede basis voor nieuwe ontwikkelingen en initiatieven. Hoewel de advertentiemarkt volatiel zal blijven denken wij de positieve lijn de rest van dit jaar vol te kunnen houden.”
Lees hier meer over resultaten Sanoma
TMG:
CEO Telegraaf Media Groep Geert-Jan van der Snoek: “Sinds eind 2015 zien we dat het voortzetten van de koers van de 24/7 strategie vruchten begint af te werpen. Het bereik van onze digitale activiteiten groeit en we hebben ons bereik nog verder uitgebreid door (strategische)samenwerkingen aan te gaan met onder andere Talpa. De cijfers laten echter zien dat we er nog niet zijn en de positieve effecten nog te veel overschaduwd worden door de te hoge vaste kosten van de organisatie. We blijven een scherpe focus houden op onze kernactiviteiten en voeren daarnaast wijzigingen door die synergie- en efficiencyvoordelen zullen opleveren waarmee onze vaste kosten structureel verlaagd worden. Het is onvermijdelijk dat er arbeidsplaatsen komen te vervallen maar deze stappen zijn randvoorwaardelijk om TMG te verzekeren van een toekomstbestendige positie in de Nederlandse markt die nog steeds volop in beweging is.”
Lees hier meer over resultaten TMG