Opiniebladen: HP/De Tijd heeft ambities

Opiniebladen: HP/De Tijd heeft ambities
Uit de oplagecijfers van HOI/NOM blijkt het segment opiniebladen redelijk stabiel, met twee uitzonderingen: Vrij Nederland daalt sterk en HP/De Tijd herstelt zich opmerkelijk.

De oplagestijging van HP/De Tijd zet zich ook in het eerste kwartaal van 2016 door met 15,3% in een markt die stabiel lijkt. De enige titel in het segment die het duidelijk moeilijk heeft is Vrij Nederland dat bijna 25% van zijn oplage zag verdampen en inmiddels is ingehaald door HP/De Tijd als tweede opinie-titel in Nederland. De andere titels hadden een minimaal plusje terwijl marktleider Elsevier wel een stap terug moet doen.

HP/De Tijd ronkt flink over haar succes. Hoofdredacteur Tom Kellerhuis: "HP/De Tijd, dat sinds 2012 verschijnt in een maandfrequentie, heeft met de koerswijziging, overigens in uitstekende samenwerking met uitgever Marianne Verhoeven en directeur Jacques de Leeuw, bewezen een vitaal opinieblad te zijn met een gestaag groeiende lezersmarkt." In vervolg op het bovengenoemde succes, zal in december 2016 HP/De Tijd een nieuwe titel lanceren. Nadere informatie zal in september volgen.